پیش بینی وصول ۲ هزار میلیارد تومان درآمد مالیاتی استان در سال جاری

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از مجنون نیوز،محمدحسین مقیمی با اشاره به ظرفیت های استان مرکزی اظهار کرد: این استان در سال گذشته ۱.۲میلیارد دلار صادرات داشته است و یک هزار و یکصد میلیارد تومان مالیات به خزانه کشور واریز کرده است که پیش بینی می شود این میزان در سالجاری به دوهزار و یکصد میلیارد تومان برسد.
وی با اشاره به صنعتی بودن استان مرکزی،بیان کرد: بیش از ۲۸۰۰ واحد صنعتی در این استان ایجاد شده است که از لحاظ سرمایه گذاری صنعتی به نسبت جمعیت جزو اولین استانهای کشور محسوب می شود.
مقیمی با بیان اینکه تولیدات کشاورزی و دامی استان مرکزی بسیار حائز اهمیت است، عنوان کرد: این استان از لحاظ کشاورزی نیز غنی و حاصلخیز است و تولید فرآورده های دامی و طیور در آن تا سه برابر نیاز استان می باشد.
استاندار مرکزی اظهار کرد: نزدیک بودن این استان به استانهای تهران، اصفهان ،قزوین و… باعث شده است تا بازار بسیار خوبی برای محصولات کشاورزی و صنعتی داشته باشیم زیرا از طریق استانهای محلات، دلیجان و خمین به استان اصفهان و از طریق ساوه و زرندیه به تهران نزدیک هستیم.
مقیمی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در راستای کاهش آلودگی هوای کلانشهر اراک، تصریح کرد: شرکت پالایش نفت امام خمینی (ره) شازند نسبت به روزانه ۷۰ تن گوگردزدایی اقدام کرده است و مازوت تولیدی توسط این پالایشگاه فاقد گوگرد می باشد که در صورت استفاده در نیروگاه نیز مشکل آلودگی بوجود نخواهد آمدو با اجرای طرح هایی در شرکت پتروشیمی ،کارخانجات شهرستان شازند از نظر آلایندگی شیمیایی در حد استاندارد می باشند.
وی افزود: شرکت ایرالکو نسبت به خروج ۷۶ دیگ خطوط قدیمی از مدار تولید اقدام نموده است و نسبت به انتقال واحد آندسازی به خارج از شهر و همچنین خروج ۷۲ دیگ دیگر از خطوط قدیم مدار تولید طی چند ماه آینده اقدام خواهد کرد که در کاهش آلودگی هوا نقش چشمگیری دارد.
استاندار مرکزی درخصوص آلایندگی واحدهای صنعتی در سطح شهر نیز عنوان کرد: به این واحدها ۶ ماه مهلت زمانی داده شده است که سوخت مصرفی و روش تولید خود را اصلاح کنند و با شرایط غیرآلایندگی تطبیق یابند.
مقیمی بخشی از آلودگی هوای کلانشهر اراک را ناشی از گرد و غبار عنوان کرد و گفت: گرد و غبارمزارع کشاورزی ، تالاب و کویر میقان و گردو غباری که از خارج کشور می آیند منجر به آلودگی هوا می شوند که باید برای رفع آنها تلاش شود اگر چه برای گردو غباری که از خارج کشور می آید باید کارهای ملی و فرا ملی صورت بگیرد.
وی اضافه کرد: با توجه به بارش کم باران در سالهای اخیر برای رفع گردو غبار از سوی تالاب میقان باید این تالاب مرطوب نگه داشته شود که بخشی از پساب فاضلاب را به این منطقه اختصاص داده ایم.
استاندار مرکزی ایجاد فضای سبز را از دیگر راهکارهای جذب گرد و غبار بیان کرد و گفت: ایجاد ۱۰۰۰ هکتار فضای سبز در اطراف شهر اراک از مصوباتی است که از ۶ سال پیش باید اجرایی می شده که در سال گذشته ۱۲۰ هکتار فضای سبز ایجاد شده است و ۱۲۰ هکتار دیگر نیز در نیمه دوم سالجاری ایجاد خواهد شد تا در طی چهار سال این پروژه به اتمام برسد.
وی همچنین ایجاد ۲۰۰۰ هکتار فضای سبز در منطقه چپقلی اراک را تصمیمی مهم در جهت کاهش آلودگی هوا عنوان کرد و ادامه داد: فضای سبز این منطقه با مشارکت صنایع بزرگ استان از جمله نیروگاه حرارتی شارند، شرکت پالایش نفت امام خمینی (ره) شازندو پتروشیمی احیاء خواهد شد.
استاندار مرکزی با اشاره به مشکل اشتغال جوانان استان، ابراز کرد: علی رغم اینکه این استان صنعتی است ولی جوانان بسیاری جویای کار هستند که یکی از دلایل آن بکارگیری نیروی غیر بومی در صنایع و واحدهای تولیدی است که استفاده از مدیران بومی می تواند به حل این مشکل کمک نماید.
مقیمی عنوان کرد: با فعال کردن واحدهای تولیدی نیمه فعال یا تعطیل و همچنین بهره برداری از چند واحد صنعتی نرخ بیکاری در استان از ۱۲/۵ درصد به ۸/۵ درصد کاهش پیدا کرده است.
وی کمبود آب را از جمله مشکلات سرمایه گذاری در استان نام برد و گفت: تا امسال سرمایه گذاری در اراک بدلیل نبود آب با مشکل روبرو بود که با اختصاص یک متر مکعب از پساب فاضلاب به بخش صنعت این مشکل نیز برطرف شده است که باتوجه به بنیه صنعتی قوی استان، زمینه برای اشتغال نیز فراهم گردیده است.
استاندار مرکزی ایجاد حمل و نقل سریع ریلی اراک- قم –تهران را ضروری عنوان کرد و افزود: با توجه به اینکه فاصله شهر اراک تا تهران ۲۸۰ کیلومتر است حمل و نقل هوایی توجیهی ندارد و باید احداث این محور در دستور کار قرار گیرد.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.