شمارش معکوس آغاز جشنواره منطقه ای سینمای جوان

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل ازخبرنگار مهر، شهر اراک، روزهای دوم تا پنجم شهریور ماه میزبان پنجاهمین جشنواره فیلم منطقه ای سینمای جوان با نام آفتاب می شود. جشنواره ای که ۲۹۵ فیلم کوتاه، هزار و ۸۷ عکس و ۲۱۴ فیلمنامه از هنرمندان استانهای کشور با یکدیگر رقابت می کنند.

در این دوره از جشنواره،  آثاری از هنرمندان استان های فارس، مازندران، کردستان، آذربایجان غربی، زنجان، گیلان، گرگان و استان مرکزی به نمایش در می آیند. در بخش فیلم هم ۱۷۲ اثر داستانی کوتاه، ۶۲ اثر مستند، ۳۵ اثر تجربی و ۲۷ پویانمایی خواستار حضور در جشنواره هستند.

مسئول انجمن سینمای جوان دفتر اراک از بررسی و مرور آثار فیلمسازان برجسته و باسابقه استان مرکزی در پنجاهمین جشنواره منطقه ای فیلم آفتاب خبر داد و در گفتگو با مهر گفت: در روزهای برگزاری جشنواره منطقه ای سینمای جوان آفتاب بخشی به مرور آثار هنرمندان پیشکسوت و موفق استان تعلق دارد.

سعید عبدالحمیدی افزود: در این بخش آثار هنرمندان استان مرکزی از جمله  پناه برخدا رضایی سازنده فیلم های بلندی چون گهواره ای برای مادر، و سه گانه  دختر، پدر.. دختر،  سعید شاه حسینی فیلمساز فیلم های کوتاه چون خورشید، باغ و پنجره و محمود زنده نام مستند ساز و مدیر فرهنگی بررسی و مرور خواهد شد.

افتتاح نمادین آن عصر شنبه در گلزار شهدای اراک

وی ادامه داد: جشنواره سینمای جوان آفتاب از دوم شهریور تا پنجم شهریور در اراک برگزار خواهد شد و افتتاح نمادین آن عصر شنبه در گلزار شهدای اراک با حضور مسئولین کشوری و استانی برگزار می شود.

عبدالحمیدی بیان کرد: در این دوره از جشنواره آثاری از هنرمندان استان‌های فارس، مازندران، کردستان، آذربایجان غربی، زنجان، گیلان، گرگان و استان مرکزی به نمایش در می‌آیند.

وی گفت: همچنین در طول برگزاری جشنواره هنرمندان سینمای کشور از زادگاه بنیان گذار انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره)، در شهر خمین استان مرکزی بازدید می کنند.

وی در خصوص بخش های مختلف جشنواره اظهار کرد: جشنواره در سه بخش فیلم کوتاه، فیلمنامه در دو بخش اقتباسی و آزاد و همچنی عکس برگزار خواهد شد.

مسئول انجمن سینمای جوان ابراز کرد: طبق اعلام دبیرخانه جشنواره ۲۱۴ فیلمنامه، یک هزار و ۴۷ عکس و ۲۹۷ فیلم خواهان حضور در پنجاه و یکمین جشنواره منطقه‌ای آفتاب- اراک مورد ارزیابی قرار گرفته اند.

عبدالحمیدی گفت: ۱۷۳ فیلم کوتاه داستانی برای حضور در این دوره از جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان رقابت می‌کنند. همچنین بخش مستند جشنواره شاهد رقابت ۶۲ اثر، در بخش پویانمایی ۲۷ اثر و در بخش تجربی ۳۵ اثر خواهیم بود.

وی ادامه داد: در این بخش رضا جمالی، امید وفایی، مهدی بوستانی، بیژن میرباقری و ناصر ضمیری به ارزیابی آثار می پرداخته اند.

عبدالحمیدی گفت: بنابراین گزارش بخش فیلمنامه این جشنواره شامل دو بخش اقتباسی و آزاد می‌شود که بخش اقتباسی ۲۷ اثر و در بخش آزاد ۱۸۷ اثر شرکت کرده‌اند.

وی تصریح کرد: داوران این بخش فرود عوض پور، کریم نیکو نظر و علی اصغری هستند.

عبدالحمیدی با بیان اینکه در بخش عکس مهدی وثوقی نیا، حسن غفاری و نوشین وفادار به ارزیابی آثار پرداختند، اظهار کرد: ۱۰۴۷ عکس نیز در بخش عکس این جشنواره حضور دارد که شامل ۹۳۵ تک عکس و ۱۹ مجموعه عکس (۱۱۲ عکس) می شود.

نخستین و تنها جشنواره فیلم منطقه سینمای جوان به میزبانی استان مرکزی در سال ۱۳۷۳

وی یادآور شد: نخستین و تنها جشنواره فیلم منطقه سینمای جوان به میزبانی استان مرکزی در سال ۱۳۷۳ و با حضور آثاری از فیلمسازان شش استان کشور برگزار شد و این دومین میزبانی استان است.

عبدالحمیدی تاکید کرد: برپایی این رویداد در اراک پس از بیست سال نوید روزهای خوب برای فیلم و عکس استان را می دهد هرچند که با وجود کمبودها همیشه هنرمندان استان جایگاه خوبی را در سطح ملی و بین المللی داشته اند.

مدرس و فیلمساز اراکی نیز در خصوص اهمیت برپایی جشنواره منطقه ای آفتاب در اراک به مهر گفت: برگزاری جشنواره تاثیر مثبت و ویژه ای در ذهنیت هنرجویان اراکی دارد.

سعید شاه حسینی افزود: قطعا هنرمند نیاز به تعاملات و فضای هنری دارد و باید توجه کرد تجربه هنری هرگز در خلا صورت نمی گیرد بلکه در محیطی پر از ایده ها و نظرهای مختلف شکل می گیرد.

وی تاکید کرد: برگزاری جشنواره این امکان و محفل هنری و فرهنگی را برای هنرمندان و هنرجویان جوان استان فراهم می کند تا بعنوان اعضای جامعه فیلم کوتاه دور هم جمع شوند و و تبادل تجربه کنند.

در جشنواره نباید تنها به جایزه فکر کرد

شاه حسینی ادامه داد: در جشنواره نباید تنها به جایزه فکر کرد، جایزه نظر داور است که البته قابل احترام است اما ایجاد فضای گفتگو و نقد، کسب تجربه و اجتماعی شدن اصلی ترین بهره ایست که باید از این فضا برد.

این کارگردان با تجربه اراکی اظهار کرد: هنرمند با دیدن فیلم دیگران و شنیدن حرف های دیگران در خصوص کار خود می تواند جایگاه خود را پیدا کند و راه خود را هموارتر کند.

شاه حسینی گفت: برگزاری جشنواره در استان مرکزی اتفاق خوبی است و اعضای انجمن خیلی منتظر بودند تا این رویداد در اراک برپا شود و عکاسان و فیلمسازان جوان استان خیلی به چنین محافلی نیاز دارند.

نخستین جشنواره فیلم منطقه سینمای جوان در سال ۱۳۷۳ و با حضور آثاری از فیلمسازان شش استان کشور برگزار شد و از آن زمان تا برگزاری پنجاهمین جشنواره فیلم منطقه ای سینمای جوان که قرار است در شهریور ماه برگزارشود، شاهد حضور گرم هنرمندان سینمای کشور در بخش های مختلف خواهیم بود.

هنرمندان سینمای کشور از زادگاه بنیان گذار انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره)، در شهر خمین استان مرکزی بازدید می کنند و در طول برگزاری جشنواره منطقه ای سینمای جوان اراک، برنامه ای برای بازدید هنرمندان و اهالی رسانه از خمین طراحی شده است.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.