یزدان خسروی: مرکزی سومین استان پیر کشور

مدیرکل ثبت احوال استان مرکزی گفت: طبق برآوردها استان مرکزی سومین استان پیر کشور بوده و میانگین سنی جمعیت این استان طی دو دهه گذشته تاکنون، از ۲۴سال به ۳۱سال افزایش یافته است.

به گزارش اخبار روزانه استان مرکزی، یزدان خسروی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار داشت: نرخ رشد جمعیت در استان مرکزی ۹۷صدم درصد بوده که از میانگین کشوری رشد جمعیت، یک و سه دهم درصد پایین تر است.

وی افزود: میانگین سنی جمعیت استان مرکزی از ۲۴سال در سال ۷۰ به بیش از ۳۱ سال در سال ۹۴ رسیده است که نشانگر افزایش میانگین سنی جمعیت استان است.

مدیرکل ثبت احوال استان مرکزی بیان داشت: از سال۹۰ تا پایان سال۹۴ به طور هرسال ۱۱هزار نفر به جمعیت استان مرکزی اضافه شده است.

مدیرکل ثبت احوال استان مرکزی ادامه داد: جمعیت این استان طی چهار دهه اخیر از ۷۸۶ هزار نفر به یک میلیون و ۴۶۱ هزار نفر در سال ۱۳۹۴ رسیده است.

خسروی گفت: شهرستان تفرش بالاترین میانگین سنی جمعیت را در استان مرکزی داراست و میانگین سنی جمعیت در این شهرستان ۳۵سال است و همچنین شهرستان ساوه با میانگین سنی جمعیت ۲۸سال، پایین ترین میانگین سنی را در استان مرکزی دارا است.

مدیرکل ثبت احوال استان مرکزی خاطرنشان ساخت: همچنین میانگین سنی جمعیت در شهرستان های خنداب و کمیجان ۳۰سال ، دلیجان، زرندیه، اراک و شازند ۳۱سال، محلات ۳۲سال، خمین و فراهان ۳۳سال و آشتیان ۳۴سال است.

مدیرکل ثبت احوال استان مرکزی گفت: نرخ تولد در این استان در سه ماهه اول امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱.۸ درصد افزایش یافته و به طور میانگین در سه ماهه اول امسال روزانه ۶۱ مورد ولادت در این استان به ثبت رسیده است.

خسروی اظهار کرد: همچنین در بهار امسال، یک هزار و ۹۳۸ واقعه فوت در این استان به ثبت رسیده که آمار فوت شدگان این استان در این مدت نسبت به مدت مشابه سال قبل، چهار و نیم درصد کاهش یافته است.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.