تاکید استادار مرکزی بر لزوم تقویت حوزه صادرات استان مرکزی

به گزارش مرکزی دیلی، محمدحسین مقیمی با بیان این مطلب در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: اقتصاد مقاومتی با شعار محقق نمی شود و تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری در این حوزه مستلزم حضور و مشارکت همه جانبه مسئولان و فعالان حوزه اقتصادی کشور است.

وی با اشاره به اجرای سیاست های کاری دولت یازدهم در حوزه اقتصادی گفت: خوشبختانه در جلسات متعدد، دولت بسته های اجرایی خویش برای خروج از رکود اقتصادی را مطرح کرد و امید است با ورود این بسته ها به حوزه اقتصادی کشور شاهد تحقق اهداف دولت در این حوزه باشیم.

مقیمی  یادآور شد: رئیس جمهور استقراض از بانک مرکزی و چاپ اسکناس را نوعی دست کردن دولت در جیب مردم می داند و معتقد است مشکلات اقتصادی باید با چاره اندیشی اساسی از سوی مسئولان و ارائه راهکارهای اقتصادی مرتفع شود لذا این تفکر در بین مدیران دولت در استانها نیز حاکم است و معتقدیم باید با بهره گیری از اندیشه بخش خصوصی و کالبدشکافی مشکلات اقتصادی به تبیین راه اساسی برای برون رفت از مشکلات پیش روی جامعه بپردازیم.

وی افزود: دولت یازدهم با در اولویت قرار دادن حل مشکلات اقتصادی و کاهش نرخ تورم در طول یک سال اخیر موفق شد ضمن کاهش نرخ تورم آرامش اقتصادی را در جامعه حکمفرما کند که این امر موجبات دلگرمی مردم را در پی داشته است.

استاندار مرکزی در بخش دیگر سخنان خود با تاکید بر ضرورت توجه به حوزه صادرات و توسعه این بخش در کشور و استان مرکزی گفت: استان مرکزی از استانهای توانمند در حوزه تولید محصولات صنعتی و کشاورزی است که باید توجه به حوزه صادرات و سهم خواهی خویش از بازارهای جهانی را افزایش دهد.

مقیمی تاکید کرد: در سیاستهای کلان اقتصادی مطروحه از سوی مقام معظم رهبری نیز توجه به حوزه صادرات به عنوان یکی از بخشهای مهم و تاثیر گذار در اقتصاد مقاومتی اشاره شده و این مهم باید به جد از سوی تمامی مسئولان و دست اندرکاران امر مورد توجه قرار گیرد.

وی گفت: تقویت حوزه صادرات مستلزم توجه تولید کنندگان به افزایش کیفیت محصولات تولیدی است امر مهمی که اگر مورد غفلت قرار بگیرد موجب از دست رفتن بازارهای بین المللی و کاهش حضور ایران در آنها خواهد شد.

کیفیت بالا و قیمت پایین رمز موفقیت تولید کنندگان

استاندار مرکزی با بیان این که کیفیت بالا و قیمت پایین رمز موفقیت تولید کنندگان در بازارهای جهانی است افزود: تولید کنندگان باید با توجه به موضوع کیفیت کالا و قیمت تمام شده کالا سهم خود را در بازارهای جهانی افزایش دهند.

مقیمی در ادامه با اشاره به توانمندی های صنعتی و کشاورزی استان مرکزی گفت: استان مرکزی باید با بهره گیری از این توانمندی ها نقش تعیین کننده ای در خروج کشور از رکود اقتصادی داشته باشد.

وی بر ضرورت ارائه مشوق ها به صادر کنندگان از سوی دولت تاکید کرد و گفت: دولت باید با ارائه مشوقها به صادرکنندگان بستر لازم برای توسعه اقتصادی کشوررا فراهم کند.

استاندار مرکزی به مذاکرات ایران در عرصه بین المللی اشاره کرد و افزود: این مذاکرات از دیگر اقداماتی است که دولت یازدهم به موازات دیگر فعالیت های اقتصادی در راستای خروج کشور از رکود اقتصادی انجام می دهد و امید است گروه مذاکره کننده همچون گذشته بادر نظرگرفتن حقوق ملت ایران و کوتاه نیامدن از مواضع قانونی ایران در مذاکرات پیروز و زمینه رفع تحریم ها از کشور فراهم شود.

مقیمی در ادامه خبرگزاری مهر را به تلاش در جهت ایجاد همگرایی بین مردم و مسئولان دعوت کرد و گفت: خبرگزاری نقش تعیین کننده ای را در جلب اعتماد و علاقه مردم به نظام دارد و باید با رعایت عدالت و انصاف بگونه ای اخبار را در جامعه منعکی کند که مایه دمیده شدن روحیه امید در جامعه شود.

وی یادآور شد: نظام جمهوری اسلامی ایران نظامی مردمی است و باید مردم مطمئن باشند که در اداره کشور سهم دارند.

استاندار مرکزی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در حوزه احداث حمل و نقل ریلی تصریح کرد: حمل و نقل با سرعت بالای ۲۵۰ کیلومتر از مسیر تهران- قم –اصفهان که در دستور کار وزارت راه و شهرسازی قرار گرفته و از استان مرکزی نیز عبور می کند.

حمل و نقل هوایی در شهر اراک با توجه به نزدیکی به تهران توجیهی ندارد

وی تصریح کرد:  دولت از طریق سازو کارهای قانونی، حمل و نقل سریع ریلی اراک- قم –تهران که صرفاً با اضافه شدن ۱۲۰ کیلومتر در محل شهر  قم به خط تهران –قم –اصفهان متصل می شود و از ظرفیت بوجود آمده استفاده خواهد شد را در دستور کار قرار دهد.

وی افزود: برای اجرایی شدن سریعتر این پروژه، باید اعتبار آن در بودجه سال ۹۴ و از طریق ساز و کار مشابه خط تهران- قم –اصفهان(از طریق فاینانس خارجی) پیش بینی شود.

استاندار مرکزی اظهار کرد: کلانشهر اراک با فاصله ای حدود ۲۸۰ کیلومتر از تهران از مراکز مهم صنعتی و همچنین مراکز جمعیتی کشور است.

مقیمی با بیان اینکه حمل و نقل عمومی و ریلی از ضرورتهای این مرکز جمعیتی است، عنوان کرد: تقریباً تمامی مراکز استانهای کشور با داشتن فرودگاه فعال دارای پروازهای روزانه به شهر تهران و بالعکس می باشند و این در حالی است که در شهر اراک با توجه به نزدیکی به تهران حمل و نقل هوائی توجیهی ندارد و نخواهد داشت.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.