مطبوعات استان مرکزی پنج میلیارد ریال را از محل آگهی درآمد داشته اند

به گزاش مرکزی دیلی و به نقل ازروز سه شنبه ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری مرکزی ˈمصطفی عربˈ افزود: این مبلغ از سوی دستگاههای اجرایی استان در قالب آگهی، مناقصه، مزایده، رپرتاژ ونظیر آن به نشریات پرداخت شده است.

وی اظهار کرد: بر اساس اطلاعات واصله تعداد ۷۷ نشریه در سال ۹۲ موفق به اخذ آگهی شده اند که به لحاظ کمیت و تعداد آگهی ها، روزنامه نوید با ۷۳ بار، روزنامه مناقصه مزایده با ۶۰ بار و هفته نامه مهتاب با ۵۳ بار بیشترین تکرار را داشته اند و کمترین تکرار مربوط به روزنامه های حمایت و قدس است.

عرب اضافه کرد: به لحاظ کیفیت و میزان وجه دریافتی، روزنامه جام جم با مبلغ ۷۶۶ میلیون و ۷۳۵ هزار ریال ، ( ۳۵ مورد) ، روزنامه جمهوری اسلامی با مبلغ ۳۸۱ هزار و ۹۲۰ هزار یال( ۴۲ مورد) ،روزنامه نوید با ۳۰۱ میلیون و ۱۹۰ هزار ریال بالاترین آمار و روزنامه حمایت با مبلغ یک میلیون و ۷۰ هزار ریال کمترین آمار را داراست.

مدیر کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری افزود: ترتیب چاپ، تعداد تیراژ، میزان فعال بودن و برخی عوامل دیگر در این زمینه موثر بوده است.

وی ابراز کرد: در هفته نامه ها نیز به لحاظ کیفیت و میزان وجه دریافتی هفته نامه مهتاب با مبلغ۱۴۰ میلیون و ۲۳۲ هزار و ۹۹۰

ریال(۵۳ مورد) ،هفته نامه وقایع استان با مبلغ ۱۰۲ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال (۴۴ مورد)، هفته نامه شمس با مبلغ ۹۲ میلیون و ۷۴۰ هزار ریال (با ۴۶ مورد) بالاترین آمار و هفته نامه شهاب با مبلغ شش میلیون و ۱۰۰ هزار ریال (۳ مورد) کمترین آمار را دارا هستند.

عرب ادامه داد: بیشترین آگهی از سوی دستگاه ها مربوط به شرکت شهرک های صنعتی با ۹۰۹ میلیون و ۳۵۰ هزار ریال (به ۶۸ نشریه) و شرکت آب و فاضلاب شهری با ۸۹۰ میلیون و ۹۷۵ هزار ریال ( به۱۸۴ نشریه) و کمترین فراوانی را نیز اداره کل انتقال خون به مبلغ ۸۰۰ هزار ریال (به ۲نشریه) و بانک مسکن به مبلغ یک میلیون ریال( به یک نشریه )داشته اند.

مدیر کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری عنوان کرد: استانداری مرکزی نیز در سال ۱۳۹۲ تعداد ۳۶ مورد آگهی به مبلغ ۱۵۶ میلیون و ۲۵۰ هزار ریال داشته است .

وی با بیان اینکه تعداد کل آگهی ها یکهزار و ۳۷ مورد بوده، خاطر نشان کرد: از کل دستگاه های اجرائی استان ۷۳ دستگاه اطلاعات خود را به صورت مکتوب اعلام کرده اند که از این تعداد ۵۵ دستگاه دارای آگهی و ۱۸ دستگاه اجرایی در سال ۱۳۹۲ فاقد آگهی بوده اند و همچنین تعدادی از دستگاه ها نیز اطلاعات خود را ارسال نکرده اند.

عرب با بیان اینکه برخی از آمار ارسالی جای بررسی و تامل بیشتری دارد، افزود: این آمار و اطلاعات اگر چه بصورت مکتوب و رسمی اخذ شده ولی دارای ایرادات و اشکالاتی است که در سال جاری با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی بصورت دقیق تر و شفاف تر مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

مدیر کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری مرکزی گفت: در راستای شفاف سازی و جلوگیری از ایجاد روابط ناسالم، اطلاعات مربوط به آگهی دستگاه ها باید در سایت هر دستگاه قرار داده شود و اطلاع رسانی شود.

وی بیان کرد: برای ارائه آگهی به دستگاه ها، از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان شاخص و ملاکهایی تعیین شده و دستگاه ها باید براساس آن اقدام نمایند.

عرب عنوان کرد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همچنین می بایست با نظارت لازم برمبالغ پرداختی به نشریات و جلوگیری از کاهش مبالغ، براساس فرمول و مبالغ مصوب وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی عمل نماید.

وی با یادآوری تاکیدات استاندار مبنی بر تقویت نشریات محلی، اظهار کرد: با نظارت و حمایت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، دستگاه ها آگهی های خود را برای چاپ به نشریات محلی نیز بدهند.

مدیر کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری با تاکید بر اینکه باید از تمامی نشریات برای چاپ آگهی استفاده شود، افزود: آگهی برخی از شرکت ها و بانک ها نباید از طریق دفاتر تهران به نشریات سراسری(بدون هماهنگی نمایندگی ها) داده شود و این امر مستلزم نظارت بیشتر است.

۴۹ نشریه با مجوز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به صورت روزانه، دوهفته نامه، هفته نامه ، ماهنامه و گاهنامه در استان مرکزی منتشر می شود و بیشتر نشریه های کشوری نیز در این استان نمایندگی دارند.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.