کمبود اعتبار ،مشکل اساسی استان مرکزی در حوزه راه و شهرسازی

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از خبرگزاری فارس از اراک محمد حسین مقیمی بعد از ظهر امروز در حاشیه مراسم تودیع و معارفه مدیرکل جدید راه و شهرسازی استان مرکزی در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه اعتبارات دولتی موجود پاسخگوی نیازهای استان در حوزه توسعه حمل و نقل و نگهداری راه‌ها نیست، خواستار ارتقاء پایه اعتبارات دولتی در این حوزه برای استان شد.

وی با تاکید بر اینکه برای تمامی راه‌های استان مصوبه‌ها و مجوزهای لازم از کمیسیون ۲۱۵ اخذ شده است، گفت: افزایش اعتبارات دولتی در این حوزه نقش موثری در اجرا و تسریع این طرح‌ها دارد.

استاندار مرکزی اخذ تصمیمات مناسب و صحیح در کمیسیون و شورای عالی شهرسازی و کمیسیون‌های ماده ۵ و ۱۰۰ را در پیشرفت و توسعه شهرسازی در استان موثر دانست و افزود: خوشبختانه طی سال‌های اخیر تصمیمات خوبی در این کمیسیون‌ها در راستای توسعه‌یافتگی شهر اخذ شده است.

مقیمی با تاکید بر لزوم استفاده از امکانات موجود به منظور پیشرفت استان یکی از وظایف اساسی در مدیریت را کادرسازی قوی و کارآمد عنوان کرد.

وی به مدیرکل جدید راه و شهرسازی استان توصیه کرد که تربیت افراد مدیر و مدبر را در راستای بهره بردن از توانایی و استعداد نیروهای کارآمد در دستور کار قرار دهد.

استاندار مرکزی موفقیت مدیریت جدید را مستلزم حمایت و پشتیبانی نیروهای تلاشگر اداره کل راه و شهرسازی استان و مدیران دستگاه‌ها و سازمان‌های استان دانست و بر لزوم افزایش این تعامل و پشتیبانی تاکید کرد.

مدیرکل سابق راه و شهرسازی استان مرکزی نیز در این مراسم از پیگیری‌های انجام شده به منظور تخصیص ۶۰ میلیارد تومان اعتبار در حوزه راهسازی و اجرای روکش آسفالت راه‌های استان خبر داد و بیان کرد: تخصیص صددرصدی این اعتبار در سال جاری در بهبود وضعیت راه‌های ارتباطی استان تاثیر به‌سزایی دارد.

غلامرضا خرمی از ابلاغ اعتبار ۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومانی برای تقاطع غیرهم‌سطح سنجان خبر داد و افزود: با تخصیص این اعتبارات در ماه آینده شاهد آغاز به کار پروژه‌های خوبی در استان خواهیم بود.

وی در تشریح فعالیت‌های این اداره کل گفت: این اداره کل در حوزه فعالیت‌های فنی و مهندسی اقدامات مطلوبی اعم از ساخت و احداث بیمارستان مامونیه و خنداب را در دستور کار خود قرار داده که این پروژه‌ها نیز آماده افتتاح است.

مدیرکل سابق راه و شهرسازی استان مرکزی ادامه داد: در حوزه مسکن نیز از مجموع ۴۰ هزار واحد مسکن مهر استان ۳۵ هزار واحد آن ساخته شده و ۲۱ هزار واحد نیز به طور کل تحویل شده است.

خرمی تعیین تکلیف املاک حوزه فوتبال و باغ‌خلج اراک را که ۵۰ سال بلاتکلیف مانده بود از جمله اقدامات حوزه املاک حقوقی این اداره کل عنوان و بیان کرد: اداره کل راه و شهرسازی استان در حوزه املاک حقوقی در دو سال رتبه اول کشوری را در بخش حفظ املاک بیت‌المال کسب کرده است.

وی اظهار داشت: اداره کل راه و شهرسازی استان در حوزه راهداری در رتبه هفتم کشور، در حوزه مسکن در رتبه سوم کشور و در حوزه ساخت و ساز در رتبه چهارم کشور قرار دارد.

مدیرکل جدید راه و شهرسازی استان مرکزی نیز رفع نقاط حادثه‌خیز و ایمن‌سازی محورها را از اولویت برنامه‌های خود دانست و گفت: استان مرکزی به دلیل قرار گرفتن در کریدور ارتباطی غرب به شرق و شمال به جنوب از اهمیت ویژه‌ای در بحث تردد راه‌های کشور دارد.

مجید‌رضا نصرالله‌نژاد افزود: در بخش مسکن مهر مطابق با سیاست‌های دولت تدبیر و امید برای خانه‌دار شدن مردم تلاش می‌کنیم و تکمیل پروژه‌های عمرانی و مسکن مهر را در اولویت برنامه‌ها قرار می‌دهیم.

وی آموزش نیروی انسانی و حداقل جابه‌جایی و تغییر و تحول را از دیگر برنامه‌های این اداره کل در آینده برشمرد.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.