اعلام فراخوان جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان در استان مرکزی

به گزارش مرکزی دیلی، حسین شاکری، مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، گفت: پنجاهمین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان از دوم تا پنجم شهریور‌ امسال از سوی این اداره‌کل و انجمن سینمای جوانان ایران با حضور هشت استان فارس، مازندران، کردستان، آذربایجان غربی، زنجان، هرمزگان، گیلان و مرکزی در اراک برگزار می‌شود.

وی، تقویت سینمای ملی از طریق ارتقای سطح آگاهی، ایجاد زمینه کسب تجربه، ترویج اخلاق و ارزش‌های اسلامی، تحکیم مبانی خانواده، بسط و تعمیم فرهنگ دینی و دفاع مقدس و توجه به دستاوردهای جدید علمی(دانش بنیان) و تثبیت جایگاه فیلم کوتاه به‌عنوان سینمای آینده و بازاریابی، بازارسازی وعرضه اقتصادی فیلم به نفع تولیدکنندگان فیلم کوتاه را از اهداف این جشنواره عنوان کرد.

فیلم کوتاه، فیلمنامه و عکس؛ از بخش‌های مهم این جشنواره

شاکری افزود: این جشنواره در سه بخش مسابقه فیلم کوتاه، فیلمنامه و عکس برگزار و آثاری که در آن موفق به دریافت تندیس به‌عنوان بهترین فیلم داستانی، مستند، تجربی، پویانمایی و بهترین فیلم جشنواره شوند مستقیماً به بخش مسابقه سی‌ویکمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران راه می‌یابند.

مدیرکل اداره ارشاد استان اظهار کرد: تاریخ تولید آثار باید پس از فروردین سال ۹۱ باشد و فیلم‌هایی که برای جشنواره‌های منطقه‌ای سینمای جوان در سال‌های ۹۱ و ۹۲ ارسال شده‌اند امکان حضور در این دوره جشنواره را ندارند.

وی گفت: از نظر تعداد آثار ارسالی محدودیتی وجود ندارد و فیلم‌های شرکت‌کننده در جشنواره‌های بیست‌ونهم و سی‌ام فیلم کوتاه تهران که به بخش مسابقه راه یافته و دیپلم یا تندیس نگرفته باشند می‌توانند به این دوره از جشنواره ارسال شوند و در صورتی‌که موفق به کسب تندیس در این جشنواره شوند به جشنواره سی‌و‌یکم فیلم کوتاه تهران راه پیدا نمی‌کنند.

شاکری اعلام کرد: از آنجا که در پنجاهمین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان فرآیند ارسال فیلم‌ها به دبیرخانه جشنواره یک مرحله‌ای است، در صورت انتخاب هر فیلم برای بخش مسابقه، فایل ارسال شده توسط فیلمساز، مستقیماً و بدون هیچ تغییری در جشنواره به نمایش درمی‌آید.

مدیرکل ارشاد استان‌ اظهار کرد: به‌علت تراکم آثار ارسالی و محدودیت زمانی، فایل‌های معیوب و یا فرمت‌های متفرقه به هیچ عنوان در مرحله انتخاب آثار شرکت داده نمی‌شوند.

هنرمندان و کارشناسان مجرب؛ داوران این جشنواره

وی با اشاره به جوایز این جشنواره ادامه داد: هیئت انتخاب و داوری متشکل از هنرمندان و کارشناسان مجرب مسابقه را داوری و در پایان جشنواره جوایز نفیسی به برگزیدگان اهدا می‌شود.

شاکری اظهار کرد: همچنین به‌منظور تشویق هنرجویان، دانشجویان و علاقه‌مندان فیلم کوتاه، متولدین سال ۷۱ به بالا که اولین یا دومین اثر تولیدی خود را ارائه کنند جایزه‌ای تحت عنوان استعداد جوان در هریک از چهار بخش اصلی(داستانی، مستند، پویانمایی و تجربی) اهدا می‌شود.

مدیرکل ارشاد استان‌ مطرح کرد: همچنین به‌منظور کشف استعدادهای جوان در زمینه فیلمنامه‌نویسی و با توجه به اهمیت این حوزه به‌عنوان زیرساخت تولید فیلم در چهار شاخه داستانی، مستند، پویانمایی و تجربی در دو بخش آزاد و اقتباسی(اقتباس ادبی از متون کهن یا معاصر ایرانی، متون مرتبط با انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و بیداری اسلامی با ذکر مأخذ) برگزار می‌شود.

شرکت همه فیلم‌سازان، سازمان‌های دولتی و تهیه‌کنندگان بخش خصوصی در این جشنواره آزاد است

وی در ادامه اضافه کرد: شرکت همه‌ فیلم‌سازان، نهادها، سازمان‌های دولتی و تهیه‌کنندگان بخش خصوصی در جشنواره آزاد است و با توجه به تغییر شرایط فنی پذیرش آثار لازم است متقاضیان پیش از ارسال آثار، مفاد بخش شرایط فنی آثار را در فراخوان جشنواره به دقت مطالعه کنند.

شاکری اعلام کرد: ثبت نام در جشنواره تنها از طریق اینترنتی امکان‌پذیر است؛ بنابر‌این لازم است درخواست‌کنندگان با مراجعه به سایت www.iycs.ir فرم تقاضای شرکت در جشنواره را تکمیل کرده و هنگام ارسال کپی آثار، نام فایل را به کد دریافتی از سایت تغییر نام دهند.

وی، آخرین مهلت ارسال آثار را ۲۵ تیرماه جاری عنوان کرد و گفت: آثار ارسالی به دبیرخانه جشنواره ۲۸ تیر‌ توسط داوران جشنواره انتخاب و نتیجه نهایی نیمه دوم مرداد ‌اعلام می‌شود.

مدیر‌کل ارشاد استان در پایان‌ یادآور شد: جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان دوم تا پنجم شهریور امسال در اراک برگزار می‌شود و علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را به دبیرخانه این جشنواره به نشانی تهران، میدان آرژانتین، خیابان احمد قصیر، خیابان نوزدهم، پلاک ۹، کدپستی۱۵۱۳۹۱۵۳۱۱، دفتر جشنواره ارسال کنند.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.