برگزاری نشست شورای فرهنگ قرآنی استان

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل ازخبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، حسین شاکری، مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی روز گذشته، ۱۳ تیر در نشست شورای فرهنگ قرآنی استان با اشاره به اینکه این شورا از سال ۸۹ در استان تشکیل شده است، گفت: همزمان با سراسر کشور تاکنون ۱۰ جلسه فرعی و ۹ جلسه کارشناسی برگزار شده و مؤسسات قرآنی زیادی تحت‌پوشش این شورا قرار گرفته‌اند.

وی اظهار کرد:‌ پس از اخذ مجوز این استان به یکی از استان‌های فعال در حوزه فعالیت‌های قرآنی به‌لحاظ کمی تبدیل شده و امید می‌رود به‌لحاظ کیفی نیز شاهد درخشش این استان در کشور باشیم.

مدیرکل ارشاد استان با اشاره به اعتبارات این شورا، گفت: از سوی مرکز توسعه و ترویج فعالیت‌های قرآنی استان‌ها به سه دسته تقسیم شدند که برای استان مرکزی با توجه به فعالیت‌های انجام شده ۳۰۰ میلیون تومان اعتبار در‌نظر گرفته شد که در سال گذشته بخشی از این اعتبار به‌عنوان کمک به مؤسسات قرآنی تخصیص یافت و هم اکنون در حال پیگیری جذب بخش دیگری از این اعتبار هستیم.

شاکری گفت: با توجه به فعالیت‌های قرآنی که در رأس وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است، به‌لحاظ مقایسه‌ای سال گذشته حدود۱۰۰ میلیون تومان اعتبار برای فعالیت در زمینه برگزاری نمایشگاه‌ها، جشنواره‌ها، همایش‌ها و … هزینه شده است که جوابگوی نیازها نیست.

وی با اشاره به فعالیت مؤسسات قرآنی، بیان کرد: خوشبختانه مؤسسات قرآنی خوبی در استان داریم که امید است با سمت کیفی شدن پیش‌ برویم و از لحاظ صدور مجوز هیچگونه محدودیتی نداریم.

شاکری گفت: بر اساس مصوبه شورای فرهنگ عمومی از این پس شورای توسعه فعالیت‌های قرآنی زیر‌مجموعه این شورا قرار می‌گیرد.

مدیرکل ارشاد استان در پایان، اظهار کرد: پیش از این شورای توسعه فعالیت‌های قرآنی در قالب کارگروه اجتماعی به فعالیت مشغول بوده است.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.