برگزاری آیین تجلیل از قضات نمونه استان مرکزی

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از ایرنا،در این آیین ۱۰۵ قاضی، دادستان، کارمندان و امامان جمعه برتر دادگستری استان مرکزی و دستگاه های تابعه تجلیل شدند.

استاندار استان مرکزی در این آیین گفت: دستگاه قضایی، عامل ایجاد امنیت، ثبات و آرامش در جامعه است که تحقق آنها زمینه سرمایه گذاری و توسعه را فراهم می کند

ˈ محمد حسین مقیمی ˈ افزود: ایجاد امنیت در جامعه زمینه اشتغال برای جوانان را فراهم می کند و بسیاری از ناهنجاری های اجتماعی که ناشی از بیکاری است را کاهش می دهد.

وی، عدالت را حاصل و نتیجه کارقضاوت دانست و ادامه داد: ترکیبی از تلاش و زحمت دستگاه های قضایی و اجرایی موجب گسترش عدالت می شود.

استاندار استان مرکزی با بیان اینکه کار قضاوت، امر خطیر است ادامه داد: توجه به تمام جوانب امور در قضاوت امر ضروری برای قاضی است.

مقیمی خاطر نشان کرد: قضات دادگستری ضمن رعایت احکام اسلام و اجرای قانون باید رسیدگی به برخی پرونده های مهم را با سرعت و دقت بیشتری پیگیری کنند .

*** استقلال قوه قضائیه از برکت های نظام است

رییس کل دادگستری استان مرکزی نیز در این آیین گفت: استقلال قوه قضائیه یکی از برکت های مهم نظام است که با اهدای شهدای بسیار در زمان انقلاب و پس از آن به وجود آمده است.

حجت الاسلام ˈ حکمتعلی مظفری ˈ افزود: استقلال قوه قضائیه در جمهوری اسلامی ایران موجب شده است تا متخلفانی که به دنبال اعمال نفوذ در این قوه هستند در اجرای برنامه های خود ناکام شوند.

وی ادامه داد: استقلال قوه قضائیه موجب شده است تا قاضی در صدور رای خود جز خدا و اجرای قانون هیچ گونه مصلحت اندیشی و ملاحظه ای نداشته باشد که این از مهمترین برکات نظام جمهوری اسلامی ایران است.

رییس دادگستری استان مرکزی خاطر نشان کرد: خود باوری، اعتماد به نفس و انجام قضاوت برای خدا، دادگستری را به پناهگاه و پشتیبان امنی برای مردم تبدیل کرده است.

حجت الاسلام مظفری استقلال و پشتیبانی از محرومان و مردم و جلوگیری از تعرض به حقوق آنان را از اهدف تدوین قانون اساسی جمهوری اسلامی توسط قانون گذاران و در راس آنان شهید بهشتی عنوان کرد.

وی با بیان اینکه جایگاه قضاوت بسیار مقدس است افزود: قاضی باید بتواند برای کسانی که به حقوق مردم تعرض می کنند بدون هیچ ملاحظه ای احکام الهی صادر کند.

حجت الاسلام مظفری گفت: سال گذشته ۱۹۰ هزار پرونده وارد دستگاه قضایی استان مرکزی شده است که این نشان از عدم سلامت جامعه است.

وی ادامه داد: از این میزان بخش اندکی از آن مربوط به مسائل قضایی بود و عمده پرونده ها نشان از دور شدن جامعه از ملاک های اخلاقی و ارزش های اسلامی است.

رییس کل دادگستری استان مرکزی برخورد با فساد اخلاقی در جامعه را از اولویت های دستگاه قضایی عنوان کرد و افزود: سال گذشته ۳۴۵ هزار فقره پرونده در شورا ها رسیدگی شده است.

** نماز مهمترین عامل بازدارنده از جرم است

رییس کل دادگستری استان مرکزی در همایش ائمه جماعات دستگاه قضایی استان نیز گفت: امروز عوامل انحراف و معصیت زیاد شده و لازم است از عوامل بازدارنده نیز به کار گرفته شوند که نماز مهمترین عامل بازدارنده از جرم است.

حجت الاسلام مظفری افزود: بهتر برگزار کردن نماز و حضور در نما زجماعت موجب می شود تا بسیاری از مشکلات اخلاقی و رفتاری برطرف شوند.

وی ادامه داد: کسی که به تعهدات اخلاقی خود در برابر خداوند پایبند است در برابر مردم نیز به وظایف خود عمل می کند.

رییس کل دادگستری استان مرکزی خاطر نشان کرد: نهی از منکر و دوری از زشتی ها از آثار برگزاری نماز است و کسانی که این فریضه بزرگ را به جا می آورد کمتر دچار تخلف می شوند.

از اول تا هفتم تیر ماه همزمان با سالروز شهادت مظلومانه شهید بهشتی و یارانش ، هفته قوه قضائیه نامگذاری شده است.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.