مدیرکل امور اجتماعی استانداری مرکزی خواستارتقویت زیرساخت اور‍ژانس شد

به گزارش مرکزی دیلی، غلامرضا فتح آبادی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: بر اساس شاخص های برنامه پنجم توسعه ایجاد ۵۲ پایگاه او‍رژانس جاده ای در استان مرکزی هدفگذاری شده که تاکنون مرکز فوریت های پزشکی و حوادث غیرمترقبه کشور با تامین اعتبار و ایجاد هشت پایگاه موافقت کرده است.
وی توضیح داد: هم اینک ۴۴ پایگاه امداد جاده ای و شهری در استان مرکزی فعال است که ۲۵ پایگاه امدادی در سطح جاده ها و ۱۹ پایگاه در شهرها خدمات امدادی ارائه می کنند.
مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری استان مرکزی خاطرنشان کرد: با وجود حجم بالای حوادث ترافیکی در استان مرکزی میانگین زمان حضور نیروهای امداد در محل حوادث جاده ای در این منطقه ۱۱ دقیقه و ۳۰ ثانیه است درحالیکه این شاخص در کشور، بطور متوسط ۱۵ دقیقه است.
فتح ابادی بیان کرد:میانگین ماموریتهای اور‍ژانس شهری در استان مرکزی هفت دقیقه و دو ثانیه است درحالیکه متوسط شاخص امدادرسانی شهری در کشور هشت دقیقه می باشد.
وی یادآور شد: بهره مندی از نظام اور‍انس پیش بیمارستانی قوی یکی از مولفه های توسعه یافتگی سلامت است و علاوه بر تقویت این بخش توجه ویژه به اموزش های امدادی به مردم و خانواده ها با هدف ارائه عملکرد موثر و علمی در برخورد با مصدومین با همکاری هلال احمر ضروری به نظر می رسد.
مدیرکل دفتر اجتماعی و فرهنگی استانداری استان مرکزی توضیح داد: هم اینک ۱۹۷ نیروی پزشک، امدادگر و آمبولانس در پایگاه های اور‍ژانس استان مرکزی فعالیت دارند.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.