سهم ۸۰ درصدی دانش آموختگان دانشگاه جامع علمی کاربردی در اشتغال

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان مرکزی گفت: حدود ۸۰ درصد از دانش آموختگان دانشگاه جامع علمی کاربردی جذب بازار کار می شوند.

به گزارش اخبار روزانه مرکزی، مهدی رئوفی با اشاره به زمان پذیرش دانشجو در مقاطع کاردانی و کارشناسی ناپیوسته گفت: بازگشایی ثبت نام برای آن دسته از داوطلبان ورود به دانشگاه که در تیرماه موفق به ثبت نام نشده اند از ۱ شهریورماه انجام شده است و تا پایان امروز ۸ شهریورماه ادامه دارد و علاقمندان می بایست با مراجعه به سایت سازمان سنجش آموزش کشور نسبت به دریافت دفترچه راهنما و مطالعه آن و سپس ثبت نام خود اقدام کنند.
وی افزود: مسئله مهمی که در کشور همیشه با آن برخورد خواهیم کرد اشتغال جوانان و معضل بیکاری آنهاست.
رئوفی گفت: دانشگاه جامع علمی کاربردی به دنبال مهارت افزایی در جامعه است و آموزش های مهارتی و تخصصی موجود در این دانشگاه همسو با نیازهای جامعه است، در این دانشگاه برخلاف سایر دانشگاه های تئوری محور که به دنبال افزایش دانش هستند ما به دنبال افزایش مهارت در کنار دانش هستیم و دانشگاه جامع علمی کاربردی از مرز دانش تئوری عبور کرده است و به دنبال متخصص پروری در جامعه است، کاری که در خیلی از کشورهای پیشرفته صنعتی انجام شده است.
رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان مرکزی بر ضرورت ایجاد کسب و کارهای جدید متناسب با نیاز روز جامعه تاکید کرد و افزود: در پذیرش های جدید که در حال انجام است بیش از ۱۰۰ عنوان دوره درسی جدید متناسب با مشاغل نوظهور در دانشگاه پیش بینی و سرفصل آنها تدوین شده است، سرفصل هایی که بر مبنای فناوری های روز دنیا می باشد و دانشجویان دانشگاه با فراگیری آنها به عنوان افرادی خلاق و کارآفرین در جامعه مشغول به فعالیت خواهند شد.
رئوفی اظهار داشت: بر اساس برنامه ششم توسعه سهم آموزش های مهارتی در آموزش عالی کشور باید ۳۰ درصد باشد که متاسفانه در حال حاضر این عدد محقق نشده است و این در حالی است که نیاز به مهارت و آموزش های مهارتی برای توسعه کشور که متولی اصلی آن دانشگاه جامع علمی کاربردی است بر هیچ کس پوشیده نیست.
وی گفت: در پذیرش مهرماه سال جاری تعداد ۹۱۶۰ نفر ظرفیت در استان مرکزی در ۵۹ کدرشته محل دوره های کارشناسی ناپیوسته و ۹۴ کدرشته محل در دوره های کاردانی وجود دارد از این تعداد ۲۵ کدرشته آن کاملا جدید است.
وی در پایان بیان داشت: بیش از ۸۰ درصد از دانش آموختگان دانشگاه جامع علمی کاربردی در بخش های مختلف جامعه جذب بازار کار می شوند و این خود نشان از ظرفیت بالای این دانشگاه در رفع نیاز کشور در تامین نیروی انسانی ماهر دارد.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.