وضعیت سینماهای اراک نامناسب است…

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل ازخبرنگار موج، علیرضا رضاداد در جریان بازدید از سینماهای اراک افزود: اینکه مردم با سینماها قهرند حرف درستی نیست بلکه باید قبول کرد برای استقبال از سینما باید شرایط زیرساختی مهیا شود.
وی تاکید کرد: اجرای برنامه سلام سینما و اسقبال مردم از سینما نشان از علاقه و نیاز مردم به سینما و دیدن فیلم دارد.
سینما فرهنگ اراک اولین سینمایی بود که مورد بازدید قرار گرفت، مدیر سینما فرهنگ اراک گفت: نبود مکان برای تبلیغات شهری و کمبود مخاطب اصلی ترین دغدغه کنونی سینمادار است.
احسان بیات افزود: زمانی با همین سالن و شرایط سانس های فوق العاده در اراک برپا می شد؛ اما هم اکنون در برخی سانس ها شاید تعداد مخاطب به انگشتان دست هم نرسد.
نبود فیلم با کیفیت بالا از دلایل ریزش مخاطب است
وی ادامه داد: نبود فیلم با کیفیت بالا از دلایل ریزش مخاطب است هرچند شرایط سخت افزاری یک سالن چون کیفیت سالن و صندلی نیز در افزایش مخاطب بی تاثیر نیست.
بیات گفت: هم اکنون این سالن با ۶۰۰ صندلی مجهز به سیستم دیجیتال است و در روزهای سه شنبه قیمت بلیتش نیم بها است.
وی در ادامه گزارشی از وضعیت اکران جشنواره فجر در سینما فرهنگ خبر داد و ابراز کرد: «چ» و «خط ویژه» دو فیلم پر مخاطب این سینما بود.
دیگر بازدید این هیئت از دو سالن سینمای عصر جدید اراک بود. مدیر این سینما باب اینکه عصر جدید دارای سه سالن سینمایی مستقل است گفت: هم اکنون یکی ازسالن های سینما در حال تعمیرات و بهسازی است و فقط دو سالن در حال اکران فیلم است.
محسن ذوالفعلی افزود: دو سالن دیگر سینما دارای ظرفیت ۱۵۰ و ۹۰ صندلی هستند که سالن کوچکتر نیز نیاز به تغییر صندلی دارد.
وی ادامه داد: برای تکمیل و راه اندازی سالن شماره یک با ظرفیت ۲۸۰ صندلی نزدیک به یک میلیارد تومان پول نیاز هست.
حرف اصلی را در سینما، فیلم و کیفیت آن می زند
ذوالفعلی از دیجیتال شدن دو سالن سینما خبر داد و ادامه داد: تجهیزات در جذب مخاطب موثر است اما حرف اصلی را در سینما فیلم و کیفیت آن می زند.
وی همچنین از نیم بها شدن قیمت بلیت در روزهای سه شنبه این سینما خبر داد.
بازدید از سالن سینمای مجتمع ستارگان و مراحل انجام پروژه تالار مرکزی اراک از دیگر برنامه های این هیئت بود که توسط علیرضا رضا داد مشاور عالی رئیس سازمان سینمایی کشور، حبیب ایل بیگی مدیر عامل انجمن سینمای کشور، مهدی پیماندار معاون اداری و مالی انجمن سینمای جوان کشور و حسین شاکری مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی انجام شد.
اکران ۱۲ فیلم در طول سال در سینماهای اراک نشان از وضعیت نامناسب سینما در این شهر دارد. تعداد تولید فیلم، تعداد سالن های سینمایی و تعداد مخاطب سه شاخصه مهم ارزشیابی وضعیت سینما در دنیای امروز است. با بررسی این سه مورد می توان به شاخص های کیفی و کمی سینما در یک کشور پی برد. شهر اراک هم اکنون با سه سالن سینمایی با کمبودهایی در این بخش روبرو است.
طبق استانداردهای جهانی به ازای هر ۱۰ هزار نفر یک سالن سینما وجود دارد ولی این عدد برای ایران در ازای هر ۳۰۰ هزار نفر است و به طور خاص تر در شهر اراک با وجود سه سالن نمایش و جمعیت بالغ بر ۶۰۰ هزار نفر برای هر ۲۰۰ هزار نفر یک سالن است.

 

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.