بهره‌گیری از نخبگان علمی دانشگاه‌ها برای توسعه استان مرکزی

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از خبرگزاری تسنیم از اراک، مهدی زندوکیلی در همایش شهرداران استان مرکزی بهره‌گیری از مشاوران زبده نقش بسیار موثری در حل مسائل شهری  دارد که انتظار می‌رود بیش از گذشته شاهد استفاده از فکر مشاوران و نخبگان در مجموعه شهرداری‌ها باشیم.

وی افزود: شهرداران باید با انتخاب مشاوران مجرب در مباحث اقتصاد مدیریت شهری و تهیه طرح‌های قوی مطالعاتی جلب سرمایه‌گذاری را جزو اولویت‌های مهم خود قرار دهند.

زندوکیلی تصریح کرد: شهرداران با بهره‌گیری از دانش مشاوران و دانشگاهیان باید هرچه سریع‌تر مطالعات دو یا سه طرح سرمایه‌گذاری را در حوزه شهری آغاز کنند.

نبود و کبود سرمایه گذار از مهمترین مشکلات پیش روی شهرداران

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری مرکزی در این همایش شهرداران استان مرکزی با اشاره به مشکلات پیش روی شهرداران گفت: در حال حاضر یکی از مهم‌ترین مشکلات پیش روی شهرداران نبود سرمایه‌گذار و کمبود سرمایه‌گذاری است که مانع اجرای پروژه‌های عظیم شهری می‌شود که این مهم باید با جدیت در دستور کار قرار گیرد تا زمینه رونق و آبادانی استان با سرعت بیشتری فراهم شود.

سعید فرخی افزود: کمبود اعتبارات اجرای پروژه‌های عظیم عمرانی را با چالش جدی مواجه کرده این در حالی است که بودجه مصوب شهرداری‌های این استان تنها جوابگوی ۱۰ درصد نیازهای خدمات‌ رسانی شهری است.

وی تصریح کرد:جذب سرمایه‌گذار و تشویق سرمایه‌داران به سرمایه‌گذاری امری ضروری است و شهرداری‌ها باید به خلاقیت و اجرای روش‌های نوین نسبت به افزایش درآمدها اقدام کرده و با مدیریت مناسب توسعه شهری را رقم بزنند.

فرخی افزود: تمرکز بر درآمدزایی متکی بر عوارض آفت بزرگ شهرداری‌ها است که با تشکیل هیئت عالی سرمایه‌گذاری در شهرداری‌ها می‌توان از اثرگذاری این آفت جلوگیری کرده و موجبات افزایش سرمایه‌گذاری را رقم زد.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.