ارتباط صنعت و مردم استان مرکزی نیازمند تقویت است

به گزارش مرکزی دیلی، ˈمنوچهر توسطیˈ روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: پذیرش صنعت و حمایت های جانبی در تکمیل زنجیره های زیرساختی آن مطالبه حوزه صنایع استان از مردم است و در عوض آن نیز صنایع باید مشارکت فعالانه و اثرگذار خود را در تقویت امکانات رفاهی، آموزشی و فرهنگی، اشتغالزایی و مدیریت شهرهای استان بالا ببرند.

وی بیان کرد: ضعف ارتباطی صنایع با لایه های مردم و مسوولان استان در بین فعالان اقتصادی صنایع کوچک و متوسط حادتر است در حالی که پیوندهای کاری بین این بخشها، توسعه متوازن استان را به پیش می برد.

توسطی خاطرنشان کرد: ایجاد جاذبه برای حضور پایدار سرمایه گذاران صنعتی در شهرستانهای استان و تکمیل بسته خدمتی به کارآفرینان صنعت از موضوعاتی است که در استان مرکزی باید با حساسیت و اولویت به آن پرداخته شود تا پراکنش صنعت از نظر جغرافیایی به حد مطلوب برسد.

رییس خانه صنعت و معدن استان مرکزی ادامه داد: استان مرکزی به عنوان قطب دوم صنایع مادر تخصصی و قطب چهارم صنعت کشور نیازمند تدوین سند راهبری بومی با ویژگیهای مدیریت منطقه ای است و باید تاثیرپذیری ملی و وابستگی تصمیمات این حوزه مهم از کشور کاهش یابد.

توسطی پیش بینی مدیریت بحران قوی با نگاه استانی برای صنعت و ترسیم افق دورنمای درازمدت این بخش را از نیازهای پایه عنوان کرد.

وی اظهار کرد: اگرچه آمارهای متنوعی در حوزه صنایع استان مرکزی وجود دارد اما بسیاری از این آمارهای جزیره ای، به روز نشده و پراکنده است و می طلبد که بانک اطلاعاتی قوی و روزآمد برای راهبری و توسعه بخش صنعت استان ایجاد شود.

رییس خانه صنعت و معدن استان مرکزی همکاری تنگاتنگ صنعت و دانشگاه را کلیدشناسایی قابلیتهای توسعه ای صنعت و حل مشکلات و دغدغه های موجود دانست.

هم اینک حدود دو هزار و ۸۰۰ واحد تولیدی و صنعتی در استان مرکزی وجود دارد که ۸۷ درصد آنها صنایع کوچک و متوسط است.

استان مرکزی در تنوع صنعتی رتبه اول کشور را دارد و زمینه فعالیت ۳۱ درصد صنایع کوچک و متوسط این استان فلزی، ۲۸ درصد شیمیایی، ۱۳ درصد کانی غیرفلزی، ۱۱ درصد غذایی، شش درصد سلولزی، پنج درصد خدماتی و مابقی نساجی و برق و الکترونیک است.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.