عدم ثبات قوانین و قیمت ارز چالش‌های فراروی صنعتگران استان مرکزی

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) – منطقه مرکزی، علیرضا زاوشی در نشست معاون توسعه مدیریت وزارت صنعت با رؤسای تشکل‌های صنفی، صنعتی و معدنی استان مرکزی اظهار داشت: وضعیت صنعت استان کاملاً مشخص است اما، ما انتظار داریم که از تمام ظرفیت و پتانسیل خود استفاده کنیم.

 

وی با تأکید بر اینکه می‌توان با توجه به ظرفیت‌ها میزان صادرات استان را به پنج میلیارد دلار برسانیم، تصریح کرد: طی سال‌های گذشته میزان پرداختی مالیات‌ها در بخش صنعت استان بیش از ۸۰۰ میلیارد تومان و در کشور بیش از هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان بوده است که این رقم نشان می‌دهد فعالیت صنعتی استان بالاست اما طی دوسال اخیر اتفاقاتی افتاد که صنایع با مشکل مواجه شدند.

 

زاوشی تصریح کرد: در حال حاضر سه هزار و ۵۰ واحد صنعتی در استان وجود دارد و همچنین حدود هزار طرح صنعتی نیز در حال اجرا هستند که اگر به چرخه تولید وارد شوند قطعاً تغییرات چشمگیری در استان خواهیم داشت.

وی حمایت نکردن بانک‌ا و سود بالا را یکی از عوامل مشکل‌زا برای صنایع عنوان کرد و افزود: صندوق توسعه ملی سال گذشته دو هزار میلیارد تومان و امسال سه هزار ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار دارد. قطعا برای رسیدن به ظرفیت کامل باید نقدینگی صنایع را افزایش دهیم و این امر مسلما رشد اشتغال و تولید انبوه و صادرات را به همراه دارد.

 

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گفت: نوسانات قیمت‌ها به ویژه قیمت ارز عملکرد واحدهای صنعتی را با مشکل مواجه می‌کند و اگر باید صنایع رشد کنند باید مشو‌ق‌هایی جهت افزایش انگیزه تولید برای آنها داشته باشیم و بهره بانکی و مالیات‌ها را کاهش دهیم. قطعا می‌توان با ثبات در قوانین، بخشی از مشکلات صنایع را رفع کرد.

 

وی با اشاره به عدم امکان تأمین مواد اولیه برای صنایع به عنوان یکی دیگر از چالش‌های موجود گفت: باید شرایطی فراهم شود که حداقل زیرساخت‌ها برای صنایع تأمین شود و آنها صرفاً با قیمتی مناسب وارد عرصه تولید شوند.

 

به گزارش ایسنا؛ در این نشست توسطی رئیس خانه صنعت و معدن استان، محصولی رئیس امور صنفی استان، ساده نماینده انجمن نفت، گاز و پتروشیمی، شهری دبیر انجمن مشاوران مدیران، سروش رئیس انجمن سنگ، رئیس انجمن عایق رطوبتی دلیجان و الله یاری عضو هیئت مدیره شهرک صنعتی خیرآباد مشکلات حوزه‌های کاری خود را مطرح کردند.

 

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.