آصفری:مجموعه‌های فرهنگی پادزهر تهاجم فرهنگی هستند

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از خبرگزاری فارس از اراک، محمد حسن آصفری عصر امروز در دیدار با انجمن‌های فرهنگی، هنری و قرآنی و مدیرکل اداره ارشاد و فرهنگ اسلامی استان مرکزی اظهار داشت: انقلاب اسلامی ایران بر پایه فرهنگ اسلامی و دینی پایه‌گذاری شده است.

وی ابراز داشت: مسئله فرهنگ در کشور ایران نادیده گرفته شده و در بسیاری از موارد با بی‌مهری و کم توجهی روبرو بوده است به همین خاطر مقام معظم رهبری به خوبی این دغدغه را درک و همه را به این مهم فرا خوانده‌اند.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: امروزه به جای تقویت فرهنگ غنی ایرانی و اسلامی به تقویت فرهنگ بیگانه پرداخته‌ایم و باید برای دوری از این خطر از ورود فرهنگ وارداتی پرهیز کنیم.

آصفری عنوان کرد: کشور ایران با فرهنگی چند هزار ساله با ریشه‌های غنی و عظیم فرهنگی در دنیا بی‌نظیر است و احتیاجی به فرهنگ پوچ غربی ندارد.

وی ادامه داد: در آغاز سال جدید تأکید مجددی از سوی مقام معظم رهبری بر مقوله فرهنگ شد و کنار هم گذاشتن اقتصاد و فرهنگ این نکته را یادآوری می‌کند که به دنبال هر اقدام اقتصادی نیاز است که یک پیوست فرهنگی نیز داشته باشیم.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در حوزه فرهنگ نیازمند ترسیم راه و تعیین اهداف هستیم تا بتوانیم به فرهنگ متعالی دست پیدا کنیم.

وی اضافه کرد: پیشرفت در زمینه اقتصاد و فرهنگ از عمده موضوع‌هایی است که می‌تواند به قوی‌تر شدن نظام اسلامی در برابر تهدیدها کمک کند.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی متذکر شد: امروز فرهنگ یکی از دغدغه‌های مهم جامعه است که موفقیت در این زمینه به اقتصاد نیز کمک شایانی خواهد کرد.

آصفری تأکید کرد: در این میان آنچه واضح است تهاجم فرهنگی دشمنان و جنگ نرمی که از سوی استکبار نیز شدت گرفته و با ابزارها و روش‌های گوناگون به آن پرداخته است.

وی با اشاره به اینکه آنچه باید مورد توجه قرار بگیرد این است که ذات فرهنگ به گونه‌ای نیست که اصلاح آن تنها از عهده دولت‌ها برآید، اذعان داشت: حوزه و دانشگاه و رسانه‌ها و مردم نیز نقش مهمی در اصلاح فرهنگ دارند که باید نقش خود را به خوبی ایفا کنند.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ناامیدی دشمنان از تقابل سیاسی و نظامی با نظام مقدس جمهوری اسلامی در سال‌های گذشته سبب شد تا دشمن اصلی‌ترین نقطه قوت نظام جمهوری اسلامی یعنی باور دینی و فرهنگی مردم و اقتصاد این نظام را هدف اصلی خود قرار دهد، گفت: از سوی دیگر عوض شدن عرصه نزاع از عرصه نظامی به عرصه اقتصادی و فرهنگی در دنیا سبب شده است تا مقام معظم رهبری این دو حوزه را برای سال ۹۳ مورد توجه قرار دهند.

آصفری در پایان خاطرنشان کرد: توجه به اقتدار ملی نباید هرگز فراموش شود چرا که از نظر رهبر انقلاب «اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی» می‌تواند به اقتدار ملی بینجامد.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.