کاهش آلودگی هوای استان مرکزی با اختصاص ۸ میلیارد ریال اعتبار

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از خبرگزاری فارس از اراک، محمد حسین مقیمی بعدازظهر امروز در نشست کارگروه توسعه و برنامه‌ریزی استان مرکزی تخصیص اعتبار به منظور بهسازی و نوسازی راه‌های کمیجان و همچنین ساخت مدرسه در شهر داودآباد را خواستار شد و افزود:  استان مرکزی ۱۷ درصد از سهم بودجه کشور معادل با ۱۱۲ میلیارد ریال از اعتبارات سرمایه‌ای را به خود اختصاص داده است.

وی با اشاره به اینکه تکمیل پروژه‌های نیمه تمام در سایه مدیریت با تدبیر و نظارت دقیق مهمترین تکلیف مدیران دستگاه‌های اجرایی استان در سال جاری است، ابراز داشت: با اختصاص ۸ میلیارد ریال اعتبار به مصوبات خاص امید می‌رود کاهش آلودگی در شهرهای اراک، خمین، وفس و شرا را شاهد باشیم.

استاندار مرکزی تصریح کرد: بیش از یک میلیارد ریال بودجه به منظور آسفالت راه‌های روستایی بالای ۵۰ خانوار و همچنین هشت درصد از اعتبارات عمرانی در استان به بهسازی روستاها تخصیص یافته است.

مقیمی بیان داشت: در قانون بودجه وزارت نفت مکلف است علاوه بر دریافت نرخ گاز به ازای مصرف هر متر مکعب گاز طبیعی، ۱۳۰ ریال به عنوان عوارض از مشترکین دریافت کند و آن را برای احداث تاسیسات، گاز رسانی به شهرها و روستاها با اولویت مناطق سردسیر و استان‌هایی که برخورداری آنها از گاز کمتر از حد متوسط کشور است هزینه کند.

استاندار مرکزی اظهار کرد: همچنین وزارت نفت مکلف است در راستای اجرای ماده ۲۴ قانون افزایش بهره‌وری بخش کشاورزی و منابع طبیعی نسبت به تامین اعتبار برق‌دار کردن حداقل ۲۰ درصد از چاه‌های کشاورزی اقدام کند.

به گفته وی؛ وزارت نیرو و شرکت‌های توزیع برق استان‌ها موظفند در پی درخواست جهاد کشاورزی شهرستان‌ها، برق چاه‌ها را تامین کنند.

استاندار مرکزی عنوان کرد: هزینه مصرف با رعایت الگوی مصرف و حق انشعاب برق، آب و گاز برای حوزه‌های علمیه، مساجد، حسینیه‌ها و اماکن دینی اقلیت‌های مذهبی مصرح در قانون اساسی رایگان است.

وی خاطر نشان کرد: در قانون بودجه به دولت اجازه داده شده است بدهی‌های خود را با اولویت پرداخت مطالبات و دیون ایثارگران، جانبازان، آزادگان و خانوده‌های شهدا از محل منابع حاصل از واگذاری سهام بهره‌برداری و پرداخت کند.

مقیمی تشریح کرد: درآمد اماکن اجاره داده شده صرفا برای ورزش همان شهرستان اختصاص می‌یابد و پرداخت آن به شهرهای دیگر ممنوع است.

گفتنی است تسریع در احداث بزرگراه تهران ـ ساوه ـ اراک، تهران ـ قم ـ اراک و همچنین احداث قطار سریع‌السیر از مصوبات این کارگروه است.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.