۷ آبشار خروشان استان مرکزی در انتظار گردشگران نوروزی

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از خبرنگار مهر، طبیعت استان مرکزی در فصل بهار از کوه و دشت گرفته تا سحرگاهان کویر مناظر زیبا و بکری را پیش چشم گردشگران به نمایش می گذارد. در این میان آبشارهای استان رونقی دیگری در این فصل دارد چنانکه ساکنان استان مرکزی نیز در فصل بهار به گردش و تفریح در این طبیعت می پردازند، طبیعتی که اکنون بهترین روزها را می گذراند.

طبیعتی که آبشارهایش این روزها بیش از هر چهره ای از طبیعت، چشم و گوش هر فردی را با زیبایی و صدای آرامش بخش خود می نوازند.

آبشارها به عنوان نماد پاکی و زیبایی بر روی زمین نشانی خوبی از آرامش و زیبایی هستند که دیدن از نزدیک این زیبایی و موهبت الهی می تواند چشم و دل هر فردی را نسبت به عظمت خداوند بیش از گذشته صیقل دهد و نوروز فرصت مغتنم برای بازدید از زیبایی های طبیعت و به ویژه آبشارها، غارها، سرچشمه ها و تالاب ها است.

آبشار مزرعه، موسیقی دلنشین در دل طبیعت

آبشار مزرعه واقع در شمال غرب شهر اراک، در جاده اراک-سه راهی خنداب است که با قرار گرفتن میان دو دره منظره ای زیبا را ایجاد کرده است. عبور از باغات روستای کیشان و مزرعه نشانی خوبی برای رسیدن به آبشار مزرعه است.

آبشار  دره اول با کمی بلندی بیشتر نسبت به دو آبشار کوتاه دره دوم جذابیت بسیاری را در این منطقه بوجود آورده است. این آبشار به عنوان یکی از جاذبه های دیدنی استان مرکزی منطقه ای مناسب برای بازدید گردشگران نوروزی تلقی می شود.

آبشار گز صاف سربند زیبای پنهان شده در دل سنگ

آبشار گز صاف سربند یکی دیگر از آبشارهای استان مرکزی است که با واقع شدن در جاده سد کمال صالح به یکی از آبشارهای فصلی این استان تبدیل شده است.

این آبشار که در فصول پر بارش سال و فصل بهار یکی از زیباترین نقاط دیدنی استان مرکزی را رقم می زند با قرار گرفتن در تنگه ای سنگی و  در فاصله کمی با دریاچه نقطه ای زیبا برای گردشگران نوروزی بشمار می آید.

سرخس پر سیاوشان، زیوری زیبنده بر تن آبشار قطره باران

آبشار قطره باران یا قطره شارکوریان یکی از جاذبه های شهر زیبا و دیدنی تفرش از توابع استان مرکزی است که در نزدیکی روستای کوریان در فاصله ۲۰کیلومتری تفرش واقع شده است.

آنچه بیش از هر چیزی به زیبایی و جذابیت این آبشار افزوده است پوشیده شدن قسمتی از دیواره ها و شکاف های این آبشار با سرخس زیبای پر سیاوشان است که در هنگام بارش باران و غلطیدن قطرات باران بر روی این پوشش سبز رنگ نمایی زیبا را در دل طبیعت ایجاد می نماید و فضایی دل انگیز را برای هر موجود زنده ای بوجود می آورد.

آبشار چناقچی شمایلی از قندیل های یخی در فصل زمستان

آبشار چناقچی هم یکی دیگر از جاذبه های دیدنی استان مرکزی است که از ارتفاع تقریبی ۳۰متری ریزش دارد و از فراز بستر صخره ای دره در منتهی الیه شمالی آبادی و از میان سبزه زاران و جلبک ها به پایین سرازیر می شود و راهی طولانی را برای ریزش می پیماید، راه دسترسی به این آبشار زیبا و دیدنی از ساوه و به سمت رازقان است.

زیر این آبشار هم مکانی مسطح با درختانی سرسبز وجود دارد که مکانی دلنشین را برای اقامت و نظاره کردن این زیبایی فراهم آورده است.

فصول سرد سال جذابیت دیگری را برای آبشار چناقچی ایجاد می کند و آن هم وجود یخ ها، قندیل ها و آویزه های یخی است که به جذابیت این آبشار بیش از هر زمان دیگری می افزاید.

آبشار هندیس محصور شده در دره کوهستانی

آبشار کوچک و فصلی هندیس یا اندیس یکی از جاذبه های طبیعت گردی جنوب ساوه است که محصور شده در تنگنای دره ای کوهستانی است.

منطقه باغستانی و کوچک هندیس فرصت مناسبی برای گذراندن تعطیلات نوروزی برای گردشگران در این منطقه است؛ چرا که این آبشار کوچک ۱۵ متری در فصل بهار و به ویژه فروردین ماه پر از آب و زیبایی است.

آبشار گیسو ، گیسوی شهر دلیجان

آبشار گیسو واقع شده در شرق شهر دلیجان و مکانی زیبا برای گردشگران این شهرستان است.

عبور از جاده ای خاکی سرانجام مسافران را به باغات منتهی به دره ای سنگی و صخره ای می رساند و بعد از عبور از دره های سنگی و صخره های سخت، ادامه جویبار موجود در کف دره چشم ها را به آبشار انتهای دره سوق می دهد.

گیسو یکی ازتفرجگاه های مردم شهر نراق است که با ارتفاع ۱۵ متری و در فصول پر باران سال بویژه فصل زمستان و بهار یکی از منظره های زیبای خلقت و آفرینش را در این مکان رقم می زند.

بوته های سماق گذرگاهی کم نظیر برای آبشار سماق لی  

آبشار سماق لی نیز یکی از منظره های دیدنی و جذاب شهرستان شازند از توابع استان مرکزی است که پس از عبور از آستانه و هندودر و رسیدن به روستای مالمیر دره سماق لی مشاهده می شود و آبشار کوچک سماق لی آرام آرام از شیارهای سنگی تنگه جاری خودنمایی می کند و زیبایی های خاص خودش را به رخ می کشد.

این آبشار کوچک و زیبا با قرار گرفتن در دره ای که از بوته های سماق پوشیده شده است یکی از جاذبه های گردشگری شهرستان شازند بشمار می رود.

…….

طاهره قهیه ای

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.