استقبال پردغدغه اراکی ها از نمایش”خون و گل سرخ

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از خبرنگار مهر، اجرای اثر نمایشی خون و گل سرخ در چهار سانس در تاریخ ۲۱ و ۲۲ اسفندماه در فرهنگسرای آئینه اراک که نام هنرمند هم استانی و مطرح کشور را به یدک می کشید، کافی بود تا در روزهای آخر سال و شلوغی کارهای این روز مردم اراک چراغ سالن تئاتر در اراک را دوباره روشن کنند.

نمایش که داستانی اجتماعی و روان دارد و مخاطب را با خود همراه می کند.  نمایش خون و گل سرخ، داستان جوانی است که که سال ها در یک قلعه توسط پدرش محبوس بوده و بعد از مرگ پدر فرصت ورود به اجتماع و آشنا شدن با مفاهیم بزرگ چون عشق را پیدا می کند.

نویسنده و کارگردان نمایش در خصوص این نمایش گفتگو با خبرنگار مهر می گوید : خون و گل سرخ داستانی در ارتباط با عشق و مواجهه یک جوان با این مقوله در جامعه  و تاثیرآن بر تحول زندگی و شخصیت وی را به تصویر می کشد.

بهزاد فراهانی اضافه می کند: “خون و گل‌سرخ” درباره سلاخ جوانی است است که سال ها بوسیله پدرش در یک قلعه  محبوس بوده و تنها کارش سلاخی گاو و گوسفند بوده است.

وی ادامه می دهد: سلاخ جوان پس از مرگ پدر به اجتماع وارد می‌شود و با مفاهیمی انسانی چون عشق آشنا می‌شود.

بیشتر بازیگران این نمایش از اعضای گروه نمایش “کوچ” هستند

فراهانی با بیان اینکه بیشتر بازیگران این نمایش از اعضای گروه نمایش “کوچ” هستند، می گویند: در این نمایش بازیگران مهمانی چون کامران تفتی، فریدون محرابی، فهیمه رحیم‌نیا، حمید صفایی، نسرین صالح آبادی با ما همکاری دارند.

 وی می افزاید: در دو روز اجرای این نمایش نقش سلاخ را دو بازگیر اجرا خواهند کرد در یک شب کامران تفتی این نقش را بر عهده دارد و در شب بعد فریدون محرابی به ایفای این نقش می پردازد.

و اما سالن پر از تماشاچی و هیجان مخاطبان برای دیدن این نمایش یکی از نکات بارز این اجرا بود. در میان مخاطبان حضور جوانان و علاقمندان پررنگ تر بود و ازدحام تماشاچیان برای انداختن عکس یادگاری با هنرمندان نمایش از نکاتی جالب و خاص این اجرا بود.

خانم لطیفی که از علاقمندان تئاتر است، می گوید: خوشحالم که این فرصت به مخاطبان اراکی داده شد تا بتوانند اجراهای گروه ها و هنرمندان تهرانی را در اراک ببینند.

وی ادامه می دهد: بسیاری از ما برای تماشای نمایش های روز و اجراهای خوب باید سختی مسافرت به تهران را تحمل می کردیم .

آخرین بار حضور گروه ها و هنرمندان برجسته نمایش کشور در اراک نباشد

این جوان اراکی اضافه می کند: امیدوارم این روند ادامه داشته باشد و این اولین و آخرین بار حضور گروه ها و هنرمندان برجسته نمایش کشور در اراک نباشد.

لطیفی اضافه می کند: فرهنگ علاقه به هنرهایی چون موسیقی، سینما و تئاتر در اراک خیلی بالا نیست؛ اما استقبال از این نمایش نشان داد که توقع مخاطب از نمایش بالاست و مردم به دنبال اجراهای باکیفیت هستند.

آقای احمدی نیز می گوید: برای من شنیدن اسم بهزاد فراهانی کافی بود تا تصمیم بگیرم برای دیدن این نمایش بیایم البته دخترم نیز با من همراه شد.

وی اضافه می کند: من تبلیغ نمایش را در سطح شهر دیدم و از آنجاییکه همزمان سریال” دختری بنام آهو” با بازی بهزاد فراهانی در تلویزیون پخش می شد، دیدن این نمایش را برای من جذاب تر کرد.

این شهروند اراکی اضافه می کند: اینکه می گویند اراکی ها علاقه ای به هنر ندارند، درست نیست اتفاقا اراکی ها مردمان فرهنگ دوستی هستند؛ ولی موضوع این است که دغدغه های زندگی در این روزها آنقدر زیاد است که دیگر فرصتی برای فکر کردن به این مسائل پیش نمی آید.

اگر هنرمندان مطرح بیایند و در کنارشان هنرمندان جوان استان درس بگیرند

احمدی تاکید می کند: البته می توان در این خصوص فرهنگ سازی کرد، اگر هنرمندان مطرح بیایند و در کنارشان هنرمندان جوان استان درس بگیرند و تجربه کنند قطعا در سال های بعد شاهد ارتقا تئاتر استان خواهیم بود.

وی بیان می کند: تنها انتقادی که به این اجرا وارد بود این بود که بلیت های نمایش مانند کنسرت ها سه قیمت متفاوت داشت.

آقای عسگری نیز که برای تماشای تئاتر با دوستانش آمده بود، می گوید: البته من برای تماشای تئاترهای بچه های اراک می آیم، ما نباید فکر کنیم تئاتر خوب فقط قرار است توسط هنرمندان تهرانی اجرا شود.

وی ادامه می دهد: من با حضور هنرمندان و گروه های نمایشی تهرانی در شهرمان موافق هستم زیرا باعث ایجاد فضای حرفه ای تری می شود ولی امیدوارم این روند، همچون برگزاری کنسرت ها ی موسیقی در اراک نشود و طوری نشود که هنرمندان جوان استان در زیر سایه این گروه ها قرار بگیرند.

آموزش و انتقال تجربیات هنرمندان مقدم بر اجرای تئاترشود

این دانشجوی اراکی می افزاید: من برای هنرمندان بزرگی چون آقای فراهانی احترام قائل هستم و قطعا ارزش کار ایشان بسیار بالاست و بعنوان یک هم استانی برای ما مایه افتخار است؛ اما ای کاش ایشان علاوه بر اجرای در اراک به فکر آموزش و انتقال تجربیات خود به جوانان و علاقمندان تئاتر استان هم بود وآموزش و انتقال تجربیات هنرمندان مقدم بر اجرای تئاتر شود.

نمایش خون و گل سرخ امروز پنج شنبه آخرین اجرای خود در فرهنگسرای آئینه را در ساعت ۱۸:۳۰ به روی صحنه می برد، امید که حضور گروه های تهرانی و هنرمندان برجسته کشور مسیری باشد برای تعامل هنرمندان تئاتر استان با اساتید برجسته کشوری تا شاهد ارتقای روز افزون تئاتر استان و بازگشت آن به جایگاه قبلی خود در کشور باشیم، البته در این میان مسئولین نیز باید کمی بیشتر به فکر هنرمندان استان بوده و امکانات را برای آن ها فراهم کنندکه تئاتر اراکی و تهرنی ندارد و یک خانواده بزرگ است.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.