از ۲۶ تا ۲۹ بهمن آسمان شهرهای صنعتی استان مرکزی غبارآلود خواهد بود

به گزارش اخبار روزانه استان مرکزی، مرتضی ذوالفقاری مدیرکل هواشناسی استان مرکزی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) – منطقه مرکزی – با اشاره به اینکه روز گذشته اراک و شازند آسمانی همراه با غبار محلی را پشت سر گذاشتند، افزود: از ۲۶ تا ۲۹ بهمن ماه نیز آسمان شهرهای صنعتی استان مرکزی نیز همراه با غبار محلی خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه امروز اغلب مناطق استان آسمانی صاف تا کمی ابری همراه با وزش باد را خواهند داشت، گفت: در اواخر وقت امروز نیز شاهد افزایش ابر هستیم.

مدیرکل هواشناسی استان مرکزی اضافه کرد: از فردا جوی پایدار را در استان خواهیم داشت به طوری که تا پایان هفته آسمانی صاف تا کمی برای پیش‌بینی شده است، اما در آخرین روز بهمن ماه نیز آسمانی صاف تاکمی ابری همراه با وزش باد نیز احتمال می‌رود.

وی با اشاره به اینکه طی ۲۴ ساعت گذشته کمیجان با منفی ۹ درجه سردترین نقطه استان بود و دمای هوای اراک به منفی شش درجه رسید، گفت: طی ۲۴ ساعت آینده نیز اراک در گرمترین ساعات هفت درجه بالای صفر خواهد بود و در سردترین ساعات به منفی سه درجه می‌رسد و طی ۷۲ ساعت آینده نیز ساعت افزایش دو درجه‌ای دما خواهیم بود.

ذوالفقاری افزود: در ۲۴ ساعت آینده سردترین شهرستان با منفی پنج درجه کمیجان خواهد بود که در روزهای آتی روند افزایش دما تا دو درجه خواهد داشت، همچنین ساوه با ۱۵ درجه بالای صفر نیز گرمترین شهرستان پیش‌بینی شده است.

وی با اشار به شرایط جوی حاکم در استان به کشاورزان توصیه کرد که نسبت به دمای گلخانه‌ها و دامداری‌های خود توجه ویژه اعمال کنند، همچنین دمای انبارهای نگهداری محصولات را به منظور جلوگیری از یخ‌زندگی نیز تنظیم شوند.

ذوالفقاری ادامه داد: با توجه به کاهش دما اخرین مراحل یخ‌آب زمستانه باغات انگور و کمک به تغذیه زنبورهای در کندوهای عسل اقدام شود.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.