کانون‌های فرهنگی هنری در سال آینده تقویت می‌شوند

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از خبرگزاری فارس از اراک حجت‌الاسلام مصطفی ذوالفقاری صبح امروز در جمع اعضای کانون‌های فرهنگی و هنری شهرستان تفرش اظهار داشت: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد از مهمترین مراکز ترویج فرهنگ در مساجد هستند.

وی تصریح کرد: تقویت مساجد، نماز جماعت و ترویج فرهنگ حضور در نماز جمعه از مهمتر‌ین محورهای فعالیت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد است.

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان مرکزی افزود: توسعه و ترویج فرهنگ نماز با استفاده از پتانسیل تمامی دستگاه‌های اجرایی و تشکل‌های مردمی برنامه مدون ستاد عالی کانون فرهنگی هنری مساجد است.

ذوالفقاری تصریح کرد: هم اکنون در سراسر کشور هشت هزار کانون فرهنگی هنری روستایی فعالیت می‌کند که توجه به کانون‌های روستایی باید در برنامه‌های سال آینده گنجانده شود.

وی با اشاره به نقش تاثیرگذار مصلی‌ها در ترویج فرهنگ نماز گفت: تشکیل کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در جوار مصلی‌ها یکی از راه‌های جذب جوانان به نماز و تشویق به درک مسائل دینی است.

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان مرکزی ادامه داد: یکی از طرح‌های قرآنی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در سال آینده طرح تلاوت نور است که در این طرح هر روز یک صفحه از قرآن در مساجد تلاوت می‌شود و در این طرح ۲۹ هزار مسجد مشارکت دارند.

ذوالفقاری خاطر نشان کرد: نماز جمعه محل خیرات و برکات در جامعه اسلامی است و با برنامه‌ریزی و فضا سازی مناسب می‌توان جوانان را به نماز و حضور بیشتر در مساجد تشویق کرد.

وی با تاکید بر حضور پررنگ بسیج در برنامه‌های کانون‌‌های مساجد گفت: فعالیت در کانون‌ها جهاد فرهنگی محسوب شده و با تکیه به نقش بسیجیان در این جهاد بزرگ می‌توان به موفقیت‌های بسیاری در رشد فرهنگی جامعه دست یافت.

مسئول دبیرخانه مساجد استان مرکزی بیان داشت: معرفت و ذهنیت ایجاد شده در نخستین حضور در کانون‌های مساجد موجب نزدیک شدن جوانان به مساجد شده و با حضور بیشتر جوانان در مساجد دین مبین اسلام تقویت می‌شود.

ذوالفقاری تلاش در راستای رشد فرهنگ جامعه را به جهادگران جبهه‌های هشت سال دفاع مقدس تشبیه کرد و گفت: جهاد در راه تقویت فرهنگ، انسان را در زمره جهادگران قرار داده و ثابت قدم بودن در اطاعت از دستور خداوند انسان را در زمره شهدا قرار می‌دهد.

وی خاطر نشان کرد: مساجد سنگرهای تقویت دین و فرهنگ جامعه اسلامی است با حضور گرم در سنگر دین که همان مساجد است، باید از فرهنگ ایرانی اسلامی دفاع کرد.

در این آیین که با حضور مسئولان کانون‌های فرهنگی هنری مساجد شهرستان‌های تفرش، آشتیان و کمیجان برگزار شد، از فعالان کانون‌های فرهنگی و هنری تجلیل شد.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.