افتتاح باشگاه خبرنگاران منابع طبیعی استان مرکزی

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از خبرنگار مهر، مدیر کل صدا و سیمای استان مرکزی صبح سه شنبه در نشست مشترک اداره کل منابع طبیعی و صدا و سیمای استان مرکزی در محل صدا و سیما، مدیر کل صدا و سیمای استان گفت: هدف از تشکیل این جلسه ارتقا سطح فرهنگ منابع طبیعی توسط رسانه ها در جامعه است.

حمیدرضا قربانی جم افزود: تمام تلاش صدا و سیمای استان نهادینه کردن فرهنگ، رفتارها و کارهای شایسته و بایسته در جامعه است.

وی با اشاره به همکاری خوب این نهاد با اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی اظهار داشت: انتقال دغدغه منابع طبیعی به تمام مردم جامعه می تواند در راستای کاهش آسیب های وارده به این منابع خدادادی موثر واقع شود؛ لذا همکاری صدا و سیما و سایر رسانه ها با اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری در جهت ترویج فرهنگ منابع طبیعی یکی از راهکار های موثر در این زمینه قلمداد می شود.

مدیرکل صدا و سیمای استان مرکزی تصریح کرد: نهادینه کردن فرهنگ حفظ و نگهداری از منابع طبیعی از دوران کودکی در بین کودکان در تبدیل این رفتار به عنوان یک عادت خوب در جامعه تاثیرگذار است و می تواند از آسیب های وارده به محیط زیست توسط انسان ها جلوگیری کند.

وی عنوان کرد: صدا و سیمای استان مرکزی آماده انجام هرگونه همکاری با اداره کل منابع طبیعی و آخیزداری و مردم استان برای حفاظت از محیط زیست و منابع طبیعی است.

فقر اقتصادی و مشکلات فرهنگی  دو چالش مهم تخریب منابع طبیعی

در ادامه مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی گفت: در استان مرکزی بیش از ۲ میلیون و ۱۲۰ هزار هکتار اراضی ملی (مرتع) وجود دارد که این میزان بیش از دو سوم وسعت استان را شامل می شود.

یوسف یوسفی افزود: بهره وری مناسب، نگهداری و حفظ حاکمیت دولت در این عرصه ها از مهمترین وظایف اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تلقی می شود.

وی فقر اقتصادی و مشکلات فرهنگی را دو چالش مهم تخریب منابع طبیعی از سوی مردم دانست و گفت: یکی از راهکارهای اساسی حفظ منابع طبیعی، کاهش سرعت تخریب این منابع با فرهنگ سازی بین مردم است.

این مسئول اظهار داشت: تشکیل کمیته ارتقای فرهنگ منابع طبیعی در استان و حضور مسئولان نهادهای مختلف در این کمیته، همچنین بررسی راهکارهای تخصصی برای حفظ محیط زیست و منابع طبیعی از جمله اقدامات صورت گرفته توسط این اداره کل در راستای حراست از این منابع به شمار می رود.

یوسفی اجرای طرح همیاران طبیعت را از دیگر برنامه های در دست اقدام این اداره کل در این زمینه اعلام و بیان کرد: طرح همیاران طبیعت طرحی در راستای جلب مشارکت آحاد مردم در حفظ و نگهداری منابع طبیعی و ترویج فرهنگ منابع طبیعی در جامعه است که با هدف نگهداری و حراست از این منابع در استان اجرایی می شود.

سبک زندگی از شاخصه های فرهنگ عمومی

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی نیز در این جلسه با اشاره به ارتباط اداره کل منابع طبیعی و آّخیزداری با اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: این دو اداره به جهت انجام فعالیت های فرهنگی و تاکید بر رعایت حقوق دیگران با یکدیگر ارتباط دارند.

شاکری افزود: یکی از مقوله های مورد توجه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، توجه به فرهنگ عمومی است و با عنایت به اینکه سبک زندگی یکی از شاخصه های فرهنگ عمومی تلقی می شود؛ لذا مسئله شکر نعمت منابع طبیعی را نیز در بر می گیرد.

وی اظهار کرد: استفاده درست و صحیح از منابع طبیعی و رعایت حقوق دیگران در آن هم از جمله موارد مورد تاکید این اداره کل بشمار می رود.

این مسئول استفاده بهینه از منابع طبیعی و حراست از آنها برای انتقال به نسل های آینده را از وظایف تمامی مردم و نهادهای جامعه عنوان و خاطرنشان کرد: منابع طبیعی به عنوان امانتی خدادادی در دست مردم است که باید با استفاده بهینه، در جهت حفظ و حراست از آن نیز کوشا باشند.

گفتنی است در پایان این جلسه ضمن افتتاح از باشگاه خبرنگاران منابع طبیعی، به صورت نمادین کارت عضویت در این باشگاه به خبرنگاران اهدا و در محوطه صدا و سیما نهال کاشته شد.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.