تاکید نماینده اراک بر انتصاب مدیران بومی و پرهیز از سیاسی کاری

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی گفت: در انتخاب مدیران در جایگاه‌های تخصصی باید از سیاسی کاری پرهیز شود.

به گزارش اخبار روزانه استان مرکزی و به نقل از خبرگزاری فارس از اراک، علی اکبر کریمی ظهر امروز در شورای اداری استان مرکزی با توجه به عزل و نصب‌های اخیر در برخی قسمت‌ها به ویژه دانشگاه پیام نور اراک، اظهار کرد: هر دولتی که روی کار می‌آید این حق را دارد که مدیران دستگاه‌های اجرایی را مطابق با سیاست‌های خود انتخاب کند، اما در این زمینه باید تخصص، تعهد و سلامت را در نظر گرفته و از سیاسی کاری پرهیز کند.

وی با اشاره به اینکه جایگاه تخصصی نباید قربانی رویکرد سیاسی شود، افزود: در انتخاب مدیران باید توجه به نیروهای بومی در اولویت قرار گیرد و هر مدیری که انتخاب می‌شود قوی‌تر از مدیر قبلی باشد، زیرا در هر استان مدیریت رویکرد کلان کادر سازی برای آن استان خواهد بود.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه بهره‌گیری از ظرفیت مدیران بومی در استان در تمامی بخش‌ها باید مورد توجه قرار گیرد، تصریح کرد: این در حالی است که اگر مدیران فرهنگی استان بومی بودند و امیرکبیر را می‌شناختند این شخصیت بزرگ تاریخی تاکنون به دست فراموشی سپرده نشده بود و روستای هزاوه به عنوان زادگاه این فرد هم‌اکنون به یک منطقه نمونه گردشگری تبدیل شده بود.

*تودیع رئیس دانشگاه پیام نور اراک مناسب نبود

کریمی با اشاره به مناسب نبودن تودیع رئیس دانشگاه پیام نور اراک، ادامه داد: این اقدام و عدم تودیع مناسب رئیس دانشگاه پیام نور هیچ چیزی از ارزش‌های این فرد کم نخواهد کرد و امیدواریم این فرد مانند خیل گسترده‌ای از مدیران بومی استان که بعد از تودیع نتوانستند در استان خدمت کنند نباشد و در جایگاه شایسته‌ای از توانمندی‌های این فرد در استان استفاده شود.

وی خاطرنشان کرد: هم‌اکنون در تمامی بخش‌های مختلف به ویژه اداره کشور سلایق مختلفی وجود دارد که این سلایق و نقطه نظرات تا جایی باید مورد استفاده قرار گیرد که مصالح و منافع ملی را به مخاطره نیندازد، همچنین در این موارد رهنمودهای رهبری باید فصل‌الخطاب و مورد توجه واقع شود.

*وجود فساد در بعضی از بخش‌ها و دستگاه‌های دولتی

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وجود مشکلات و فساد در دستگاه‌های اداری گفت: هم‌اکنون فساد در بعضی از بخش‌ها و دستگاه‌های دولتی وجود دارد که رویکرد مبارزه با فساد در همه ارکان باید مورد توجه و حمایت قرار گیرد.

کریمی بیان داشت: انتخاب مدیرانی که شائبه‌هایی در مورد آنها وجود دارد در دستگاه‌های اجرایی و ادارات این فساد را گسترش خواهد داد که در عزل‌ و نصب‌ها توسط مدیریت ارشد استانی توجه به این مسئله باید در اولویت قرار گیرد.

وی اظهار کرد: در زمینه رفع مشکلات استان علاوه بر استفاده از مدیران و ظرفیت‌های بومی باید به توانمندی‌های داخلی نیز توجه شود و با یک رویکرد منطقی و ارتباط با دانشگاهیان و نخبگان در این زمینه برنامه‌ریزی صورت گیرد.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: استفاده از ظرفیت‌های غیربومی نیز می‌تواند وجود داشته باشد، اما این در حالی است که ظرفیت‌ها و داشته‌های بومی هر استان در اولویت قرار گیرد که خوشبختانه استان مرکزی در این زمینه دارای توانمندی‌ها و داشته‌های بسیار ارزشمند و فراوانی است که باید بیشتر از گذشته مورد توجه قرار گیرد.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.