انتقاد رئیس انجمن موسیقی از نبود زیرساخت و نگاه غیر کارشناسی مسئولین

مسئول انجمن موسیقی استان مرکزی یکی از معضلات اهالی هنر در این استان را سالنهای موسیقی غیر استاندارد عنوان کرد و گفت: با وجود تمامی این امکانات ضعیف در سال گذشته ۵۳ کنسرت در این استان توسط هنرمندان اجرا شد.

به گزارش مرکزی دیلی ، رضا ربیعی در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: این کنسرت ها توسط گروه های موسیقی استان و همچنین گروه های برجسته کشوری و خوانندگان محبوب کشور اجرا شده است.

وی با بیان اینکه در سال ۹۱ ستارگان موسیقی کشور در استان اجرای برنامه داشته اند، افزود: شهرام ناظری، همایون شجریان و سالار عقیلی از بزرگان موسیقی سنتی ایران و فرزاد فرزین، مازیار فلاحی و احسان خواجه امیری ازخوانندگان  پاپ کشور در اراک اجرای زنده برنامه داشته اند.

ربیعی با اشاره به نبود سالن استاندارد موسیقی با ظرفیت بالا در استان اظهار کرد: وجود صوت مناسب،  اکوستیک بودن سالن  صدابردای و نورپردازی مناسب از استانداردهای یک سالن مناسب است که در استان وجود ندارد.

هم اکنون فرهنگسرای آئینه تنها سالن استاندارد استان است

مسئول انجمن موسیقی استان افزود: هم اکنون سالن فرهنگسرای آئینه تنها سالن استاندارد استان است که  ظرفیت پایینی دارد و سالن ستارگان نیز که به تازگی ساخته  شده است، امکانات صوتی مناسب ندارد و همین موارد باعث شده که برخی از اجراها، چون اجرای شهرام ناظری در سالن ورزشی امام خمینی و کنسرت همایون شجریان در شهربازی طوفان برگزار شوند.

نبود نگاه کارشناسانه یکی ازدلایل استاندارد نبودن سالن های موسیقی

ربیعی نبود نگاه کارشناسانه در ساخت مجتمع های فرهنگی، هنری را یکی ازدلایل استاندارد نبودن سالن های استان دانست و ادامه داد: متاسفانه در زمان ساخت چنین سالن ها و مجتمع هایی  نگاه های کارشناسانه وجود ندارد تاتمامی امکانات لازم برای اجرای برنامه های زنده موسیقی و تئاتر در طراحی و تجهیز آن صورت بگیرد.

وی استقبال موسیقی پاپ در استان را بیشتر ارزیابی کرد و ادامه داد: هم اکنون موسیقی پاپ در استان  با استقبال بهتری روبرو است ولی موسیقی سنتی نیز مخاطب خاص خود را دارد.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.