آصفری: رفع موانع سرمایه گذاری و تناقضهای قانونی نبض اقتصاد مقاومتی است

به گزارش مرکزی دیلی، ˈ محمدحسن آصفریˈ روز دوشنبه در گفتگو با ایرنا افزود: راهبردهای ترسیم شده در حوزه اقتصاد مقاومتی نیازمند تدبیر، برنامه های کارآمد و نظارت دقیق است لذا شناسایی و احصای مشکلات و موانع و ارائه راهکارهای عملی در رفع انسدادها و گرههای موجود دربخشهای مختلف اصلی اجتناب ناپذیر است.

وی توضیح داد: مجلس شورای اسلامی ، اقتصاد مقاومتی را کلید موفقیت و شکوفایی اقتصاد ایران می داند و به همین خاطر همایش علمی فرصتهای سرمایه گذاری و جذف موانع قانونی کارآفرینی و تولید ۲۰ اسفند ماه جاری با حضور نخبگان و اندیشمندان دانشگاهی و اقتصادی در اراک برگزار می شود.

آصفری عنوان کرد: این همایش چهار کمیته تخصصی پیگیری اصل ۴۴، بررسی فرصتهای سرمایه گذاری داخلی و خارجی، معضل شناسی اقتصاد و برنامه ریزی را دارد که قرار است راهبردهای علمی آن بعنوان نقشه مسیر اقتصاد مقاومتی معرفی تدوین شود.

وی بیان کرد: این همایش نخستین نشست تخصصی – راهبردی کشور است که با حضور نماینده ای از سوی مقام معظم رهبری برگزار می شود و نتایج آن بعنوان پایلوت کشوری مد نظر قرار خواهد بود.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: استان مرکزی بعنوان دومین قطب مادر تخصصی صنایع کشور و چهارمین قطب صنعت ایران با بهره مندی از جایگاه نخست تنوع محصولات صنعتی و جایگاه قوی کشاورزی و خدمات باید در حوزه اقتصاد مقاومتی بعنوان پیشرو و الگو حرفهای کاربردی داشته باشد.

وی ، در بخشی از سخنانش سفر رییس شورای سیاستگذاری اتحادیه اروپا به ایران را برخاسته از قدرت نرم سیاست خارجی و جایگاه ایران در مناسبات جهانی دانست و ابراز امیدواری کرد: این نشست بر پایه تحقق منافع دوجابه مسیر پیشرفت مذاکرات را هموارتر کرده و زوایای جدید اعتمادسازی را پررنگ کند.

دبیر کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: حضور خانم اشتون در ایران و دقت در شرایط بازار این واقعیت را برایشان مشخص خواهد کرد که تحریم ها به رغم تبلیغات دشمن اثرگذاری فلج کننده بر ایران نداشته و ایران با همه مشکلات جامعه ای پویا و بااراده است.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.