تشکیل دوازدهمین نشست کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان مرکزی

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از ایرنا،ˈ محمد حسین مقیمی ˈروز شنبه در دوازدهمین نشست کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان مرکزی گفت: ۷۶ درصد واحدهای صنعتی در استان مرکزی بصورت کامل و نیمه کامل در حال فعالیت است که با برنامه ریزی های صحیح ، زمینه فعالتر شدن آنها باید فراهم شود تا اشتغالزایی در آنها افزایش یابد.

وی با اشاره به مشکلات اقتصادی که در سالهای گذشته اثر افزایش نرخ ارز برای واحد های صنعتی ایجاد شده اقزود : بر اساس مصوبه جدید دولت برای جلوگیری از صدمه بیشتر به صنایع بدهکار، فرصتهای شش ماهه به این واحدها داده می شود و معوقات آنها برای پنج سال تقسط خواهد شد.

وی ادامه داد: از دیگر اقدامات برای افزایش اشتغال در سال آینده تشکیل دفتر سند توسعه اشتغال و سرمایه گذاری است که با این سند تکلیف فرمانداران و مدیران دستگاه ها برای اشتغال زایی در سال آینده مشخص می شود..

مدیر کل تعاون،کارورفاه اجتماعی استان مرکزی در این نشست گفت: سه موضوع برای اتحقق سند اشتغال و سرمایه گذاری استان در سال ۹۳ و ۹۴ شامل ارائه دفترچه این سند به فرمانداران و مدیران برای رسیدن به این هدف، تقسط بدهی معوقه واحدهای بدهکار و فعالتر کردن واحد های صنعتی از مصوبه های این نشست است.

ناصر شیخی افزود: از دیگر مصوبات این جلسه اجرای ۱۵ طرح کمیته امداد و بهزیستی به مبلغ ۱۶۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال مربوط به بانک رفاه کارگران است و تصویب طرح از محل اعتبارات بانک صادرات به مبلغ ۲۰ میلیون ریال در شهرستان ساوه از دیگر طرح های این نشست بود.

وی ادامه داد: بر اساس سند توسعه استان ، نرخ بیکاری از ۱۰ و ۶۳ صدم به ۹ و هفت دهم در سال ۹۳ و هشت و ۹ دهم در سال ۹۴ خواهد رسید.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.