اعطای بیش از ۷۰ مدرک تخصصی به حفاظ قرآن در استان مرکزی

به گزارش مرکزی دیلی، حجت‌الاسلام محمدرضا شفیعی، مسئول دارالقرآن‌الکریم اداره کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، گفت: از جمله طرح‌های مهم و شاخص سازمان تبلیغات اسلامی اجرای طرح اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم در سراسر کشور است.

وی با بیان اینکه طبق ابلاغیه شورای عالی انقلاب فرهنگی اجرای این طرح در استان مرکزی از سال ۸۵ آغاز شده است، اظهار کرد: با اجرای این طرح حافظان قرآن کریم از رتبه یک تا ۵ درجه‌بندی می‌شوند که معادل مدارک تحصیلی دکترا تا دیپلم بوده  و دارای ارزش استخدامی است.

مسئول دارالقرآن تبلیغات اسلامی استان با اشاره به اینکه در مدت ۸ سال گذشته تعداد یک‌هزار و ۵۳ نفرحافظ قرآن از استان مرکزی در رشته‌های حفظ ۱۰ جزء، ۲۰جزء و کل قرآن کریم در این آزمون شرکت کرده‌اند، مطرح کرد: در مجموع  تعداد ۷۴ نفر از این استان موفق به اخذ مدرک تخصصی حفاظ شده‌اند.

وی با بیان اینکه اردیبهشت‌ماه هر سال زمان ثبت نام جهت شرکت در آزمون‌های طرح اعطای مدرک تخصصی حفاظ است، بیان کرد: مرحله کتبی این طرح تیرماه هرسال برگزار می شود که حفاظ با کسب امتیاز لازم در این مرحله جواز ورود به مرحله شفاهی که در آبان‌ماه برگزار می‌شود را دریافت می‌کنند.

حجت‌الاسلام شفیعی با تأکید بر اینکه تعداد بیشتر افراد شرکت‌کننده در این طرح موفق به کسب مدارک درجه ۳ تا ۵ می‌شوند، عنوان کرد: کسب مدرک درجه ۲ دارای سخت‌ترین مراحل است و در کشور فقط تعداد محدودی از افراد با ویژگی‌ها و تحت شرایط خاص توانسته‌اند، این مدرک را دریافت.

این مقام مسئول در پایان با اشاره به اینکه امسال پس از۸ سال و برای اولین بار، مسعود اکبری و راضیه شریفی از استان مرکزی موفق به دریافت مدرک درجه ۲ معادل فوق لیسانس شده‌اند که مایه فخر و مباهات برای استان هستند.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.