استاندار مرکزی:درآمدهای وصولی استان نسبت به سال گذشته ۱۲۷ درصد رشد داشته است

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از سایت رسمی استانداری مرکزی، محمد حسین مقیمی افزود: استان مرکزی بیشترین جلسات ستاد درآمد را در بین استان های کشور برگزار نموده و در سطح ملی ۱۰۰ درصد وصول مالیاتی داشته ایم بطوریکه وصول مالیات در سطح ملی و استانی با ۶۲ درصد رشد همراه بوده و در کل نیز ۸۰ درصد وصول مالیاتی محقق شده است و ۳۰ درصد مالیات استان هم از بخش غیر دولتی تأمین شده است.

ایشان در ادامه عنوان نمود: باید سرانه درآمد در شهرستان های استان به یک تناسب قابل قبولی برسد و توجه بیشتری در خصوص توزیع عوارض دریافتی هر منطقه نسبت به جمعیت آن منطقه صورت گیرد.

استاندار تصریح نمود: ۴ شهرستان داریم که تا ۱۰ سال آینده زمان می برد تا به شهرستان توسعه یافته تبدیل شوند، پس باید اقدامات لازم برای افزایش سرانه درآمد این شهرستان ها صورت گیرد و ضریب درآمد این شهرستان ها نیز ارتقاء یابد و در این راستا باید از همه ظرفیت ها استفاده نمود و از دستگاه های ملی مانند وزارت کشور و … پیگیری های لازم برای رساندن سرانه این شهرستان ها به یک سرانه قابل قبول انجام شود.

مقیمی گفت: گزارش سرمایه گذاری ها باید در جلسه شورای اداری استان ارائه شود، یکی از راه هایی که می تواند سرانه این شهرستان ها را افزایش دهد جذب و تشویق سرمایه گذاران برای راه اندازی صنایع بزرگ در این شهرستان ها است.

وی اظهار داشت:چرا باید این قدر فاصله درآمد در بین  شهرستان ها زیاد باشد، باید برنامه ریزی کنیم تا شهرستان هایی که مشکل دارند رشد کنند، در موقع توزیع اعتبار به شهرستان های با درآمد پایین توجه ویژه ای شود و از شهرستان های با درآمد بالا کمک گرفته شود.

استاندار ادامه داد: ما با ۲ مشکل در شهرستان ها مواجه ایم، اول اینکه پول هایی که می گیرند صرف چه کارهایی می شود،  دوم اینکه آنقدر سرانه پایین است که نمی توانند شهر را اداره کنند، لذا باید تدابیر لازم را برای کار و  رفاه حال مردم و افزایش درآمد و سرانه این شهرستان ها اتخاذ نمائیم.

در ادامه این جلسه گزارش وضعیت درآمد استان در یازده ماهه اول سالجاری مورد بررسی قرار گرفت و پس از بحث و تبادل نظر پیرامون مسائل مرتبط تصمیمات لازم اتخاذ شد

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.