آغاز ثبت‌نام جشنواره «قرآن و عترت» دانشگاه علمی ـ کاربردی در استان مرکزی

به گزارش مرکزی دیلی ، سید مهدی فراهانی، کارشناس امور فرهنگی دانشگاه جامع علمی ـ کاربردی استان مرکزی در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، ضمن اعلام خبر ثبت نام دهمین دوره از جشنواره قرآنی این دانشگاه، بیان کرد: این جشنواره همانند سال‌های گذشته در سه بخش دانشجویان، مدرسان و کارکنان برگزار می شود.

وی با اشاره به اینکه جشنواره قرآن و عترت دانشجویی در بخش‌های شش‌گانه شفاهی، کتبی، پژوهشی، فناوری، ادبی و هنری برگزار می‌شود به تشریح رشته‌های این بخش پرداخت و افزود: قرائت تحقیق و ترتیل، حفظ در قالب زیر گروه‌های دو جزء، پنج جزء، ۱۰ جزء، بیست جزء و حفظ کل کلام الهی، دعاخوانی و مداحی، آیین سخنوری، اذان و صحت قرائت نماز از جمله رشته‌های بخش شفاهی است.

فراهانی ادامه داد: دانشجویان می‌توانند در بخش کتبی که شامل رشته‌های ترجمه و مفردات قرآنی، سیره معصومین(ع)، آشنایی با مفاهیم قرآنی، قرآن‌شناسی، آشنایی با احادیث و ادعیه و احکام است، با یکدیگر به رقابت به پردازند.

وی همچنین به رشته‌های دیگر بخش‌های پژوهش، فناوری، ادبی و هنری نیز اشاره کرد و افزود: دانشجویان می‌توانند در بخش پژوهش در قالب رشته‌های مقاله قرآن و عترت، بخش فناوری تولید نرم‌افزار و وبلاگ‌نویسی، بخش ادبی شعر، داستان‌نویسی، نمایشنامه‌نویسی، فیلمنامه‌نویسی و بخش هنری خوشنویسی، نقاشی،  ‌نماهنگ، عکس، تذهیب، فیلم کوتاه، معرق، پویانمایی و طراحی پوستر نسبت به ثبت نام خود اقدام کنند.

فراهانی اظهار کرد: جشنواره در سطح مدرسان و کارکنان نیز در سه بخش شفاهی شامل رشته‌های قرائت به ۲ روش تحقیق و ترتیل، حفظ ۵ جزء پیوسته، حفظ ۱۰ جزء پیوسته، حفظ ۲۰ جزء پیوسته و حفظ کل قرآن کریم، در بخش کتبی در رشته‌های ترجمه و مفردات قرآنی و آشنایی با مفاهیم قرآنی و در بخش پژوهشی در رشته مقاله قرآن و عترت برگزار می‌شود.

وی اعلام کرد: ثبت‌نام جشنواره قرآن و عترت ازشنبه، ۱۰ اسفند‌ آغاز و تا ۳۱ فروردین‌ماه سال‌آینده ادامه خواهد داشت؛ ازاین رو متقاضیان برای تکمیل ثبت نام خویش باید از طریق سامانه اینترنتی به نشانی info.uast.ac.ir/ghoran اقدام کنند.

فراهانی در ادامه اضافه کرد: مرحله استانی این جشنواره، اردیبهشت‌ماه سال آینده برگزار شده و راه یافتگان به مرحله کشوری شهریور‌ماه سال ۹۳ به میزبانی کرمانشاه با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت.

کارشناس امور فرهنگی دانشگاه جامع علمی ـ کاربردی استان در پایان با بیان اینکه دانشجویان برگزیده به بیست و نهمین جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان معرفی خواهند شد، ابراز امیدواری کرد؛ امسال نیز همچون سال‌های گذشته شاهد استقبال دانشجویان، مدرسان و کارکنان از جشنواره قرآن و عترت باشیم.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.