راه اندازی مرکز فرهنگی ـ طبی «طبیبانه» در اراک

به گزارش مرکزی دیلی، مرضیه یزدانی، دانش آموخته طب سنتی از دانشگاه تهران در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، گفت: بر اساس نیازسنجی‌های صورت‌ گرفته مشخص شد که مردم اراک از محصولات و گیاهان دارویی که اکنون در بازار موجود است و از طریق عطاری‌ها عرضه می‌شود، رضایت کافی ندارند.

وی عرضه مواد محصولات و گیاهان دارویی تاریخ گذشته و عدم رعایت بهداشت از سوی برخی از عطاری‌ها از جمله این مشکلات عنوان کرد و افزود: عدم  توجه به شرایط نگهداری صحیح  و خاص محصولات گیاهی طبی سبب تغییر رنگ، بو و طعم این گیاهان می‌شود و کیفیت و خواص دارویی آن‌ها را به‌‌طور قطع کاهش می‌دهد.

یزدانی تصریح کرد: از سوی دیگر قریب به اتفاق مردم از خواص و ویژگی‌های گیاهان طبی شناخت و آگاهی کافی ندارند.

وی بیان کرد: از این رو با هدف ارتقاء سطح بینش فرهنگی مردم در خصوص طب سنتی ـ اسلامی و دسترسی آسان به  داروهای گیاهی و عرقیجات با کیفیت، مرغوب و بهداشتی، مرکز طبی – فرهنگی طبیبانه در اراک راه‌اندازی می‌شود.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه این مرکز فرهنگی – طبی تا پایان سال‌ جاری در اراک افتتاح می‌شود، اظهار کرد: عرضه کتب و نرم‌افزارهای تولید‌ شده از سوی برجسته‌ترین اساتید طب سنتی نیز در این مرکز صورت می‌گیرد.

دانش‌آموخته طب سنتی دانشگاه تهران در پایان، ارائه مشاوره طبی را از دیگر فعالیت‌های ارائه شده در این مرکز دانست و خاطرنشان کرد: این مرکز در نظر دارد تا با بهره‌گیری از مجرب‌ترین اساتید طب سنتی ایران، تمامی بیماری‌های مراجعه‌کنندگان را با اصلاح مزاج تغذیه‌ای و در قالب نسخه گیاهان دارویی و میوه‌ها درمان کند.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.