توصیه های مرکز بهداشت استان مرکزی در خصوص آلودگی هوای اراک

مرکز بهداشت استان مرکزی روز جمعه با صدور اصلاعیه ای در خصوص روند افزایشی ریزگردهای خارجی در هوای کلانشهر اراک و لزوم رعایت توصیه های بهداشتی تاکید کرد.

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از ایرنا، در این اطلاعیه که نسخه ای از آن در اختیار ایرنا قرار گرفت آمده است: با ورود ریزگردهای خارجی به استان مرکزی از صبح امروز روند افزایشی آلودگی هوا گزارش شده و بر اساس مستندات موجود غلظت ریزگردهای موجود در هوا دو برابر حد مجاز است.
اطلاعیه می افزاید: گروه های آسیب پذیر شامل بیبماران قلبی و تنفسی، کودکان زنان باردار و سالمندان بهتر است که در منزل بمانند و از قرار گرفتن در فضای باز و مناطق شلوغ شهری بپرهیزند.
در بخشی از این اطلاعیه آمده است: استفاده از مایعات فراوان، شیر، لبنیات ، سبزی ها و میوه های تازه و مغزها در شرایط آلودگی هوا توصیه می شود.
در ادامه این اطلاعیه آمده است: در شرایط فعلی نیاز است که از انجام کارهای سنگین و فعالیت ورزشی به ویژه در فضاهای باز شهری خودداری شود.
اطلاعیه افزوده است: استفاده از ماسک تنفسی در فضای باز و بستن در و پنجره ها و استفاده نکردن از کولر آبی از دیگر توصیه ها در شرایط آلودگی هوا با منشاء ریزگرد است.
در بخشی از این اطلاعیه توصیه شده است که با توجه به کاهش میزان دیدافقی ناشی از افزایش غلظت ریزگردها در هوا ، رعایت فاصله و سرعت مطمئن در رانندگی ضروریست.
بر اساس اعلام اداره کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی میانگین ۲۴ ساعته شاخص کیفیت هوای اراک با ریزگرد های کمتر از دو نیم میکرون ۷۱ میکرو گرم بر متر مکعب و میزان غلظت ذرات معلق کمتر از دو و نیم میکرون در ساعت هشت صبح امروز به صورت لحظه ای ۶۷ میکروگرم بر متر مکعب بوده است.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.