برگزاری همایش ملی شیمی، مهندسی شیمی و صنعت که در اراک

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از خبرگزاری فارس از اراک، علی نیازی ظهر امروز در همایش ملی شیمی، مهندسی شیمی و صنعت که در اراک برگزار شد، اظهار داشت: تاکنون ۱۵ کنفرانس ملی در دانشگاه آزاد برگزار شده که از این تعداد دو کنفرانس مربوط به شیمی و مهندسی شیمی بوده است.

وی افزود: دانشگاه آزاد اراک از قدیمی‌ترین دانشگاه‌های سطح کشور و دارای رتبه جامع و ۶ دانشکده است و بالغ بر ۲۰ هزار دانشجو در ۱۶۲ رشته این دانشگاه مشغول تحصیل هستند.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی اراک با بیان اینکه در دانشگاه آزاد ۵۰ رشته کارشناسی ارشد با ۱۵ گرایش مقطع دکتری وجود دارد، گفت: هم اکنون بیشترین دانشجوی مقطع دکتری در اراک مشغول به تحصیل و پژوهش هستند.

به گفته وی حدود ۶۰۰ دانشجو در مقطع دکتری در دانشگاه آزاد اراک تحصیل می‌کنند که از این تعداد ۲۰۰ دانشجو در پنج گرایش شیمی مشغول به تحصیل هستند.

نیازی بیان کرد: تاکنون هزار مقاله ISI توسط هیئت علمی و دانشجویان، ۵۰۰ مقاله علمی و پژوهشی و ۳۰۰ طرح پژوهشی از هیئت علمی این دانشگاه به ثبت رسیده و در حال حاضر نیز ۱۰۰ طرح پژوهشی اساتید و دانشجویان دانشگاه در حال اجراست.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی اراک با بیان اینکه بزرگترین انتشارات علمی کشور در دانشگاه اراک است، از چاپ ۲۴۰ عنوان کتاب توسط اعضای هیئت علمی این دانشگاه در این انتشارات خبر داد.

وی یکی از برنامه‌های اساسی کشور را توجه به برنامه ‌پژوهشی عنوان کرد و ادامه داد: بر اساس برنامه چشم‌انداز ۲۰ ساله افقی در ۱۰ سال برای توسعه علمی کشور و تدوین جایگاه علمی مناسب در بین ۱۵ کشور دنیا ترسیم شده است.

نیازی ادامه داد: هم اکنون کشور از لحاظ تولیدات علمی در بین ۱۵ کشور اول دنیا قرار دارد و از لحاظ تولیدات علمی شیمی در سال ۲۰۱۲ دارای رتبه ۱۲ در سطح دنیا و رتبه اول در سطح منطقه بوده است.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی اراک با اشاره به رشد سرعت علمی ایران در سال‌های اخیر یادآور شد: در سال ۸۹ در حوزه نانو از کشور ایران ۳۰ مقاله ISI ثبت شده بود که در سال جاری این تعداد به سه هزار و ۷۹۲ مقاله افزایش یافته و بیانگر رشد ۱۳۶ درصدی ایران بوده است.

نیازی خاطر نشان ساخت: جایگاه ایران از لحاظ ارائه مقالات نانو در رتبه هشت دنیا و پس از کشورهای چین، آمریکا، کره، آلمان و فرانسه است.

وی سهم ایران در تولیدات علمی جهان را ۱.۵ درصد عنوان کرد و اظهار داشت: ۱.۵ درصد مقالات علمی جهان توسط محققان و دانشجویان و اساتید ایران به چاپ رسیده است.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی اراک گفت: باید تولیدات علمی به تکنولوژی تبدیل شود و مقالات پژوهشی کاربردی و تجاری‌سازی شوند تا نتیجه تحقیقات و پژوهش‌های علمی در زندگی و جامعه مشاهده شود.

نیازی بر رعایت اخلاق در پژوهش تاکید کرد و اظهار داشت: باید در ارائه مقالات اصول اخلاقی پژوهش، کپی‌رایت و رفرنس‌دهی رعایت شود.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.