تاسیس سرای مطالعه برای مطالعه نشریات و روزنامه‌ها

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از خبرنگار مهر، مجید امرایی ظهر چهارشنبه در دومین جشنواره فصلی مطبوعات استان مرکزی افزود: سرای روزنامه نگاران با رویکرد خبری و آموزشی فعالیت خود را آغاز کرد که امیدورایم در کنار این بازوی موثر، خانه مطبوعات نیز تاسیس شود.

وی با بیان اینکه هم اکنون سرای روزنامه نگاران ایران دارای بیش از پنج هزار و ۲۰۰ عضو رسمی و غیررسمی در بیش از ۱۷ شهر دفتر و نمایندگی کشور است اظهار کرد: همچنین تا کنونپنج هزار و ۹۰۰ گواهینامه توسط سرای روزنامه نگاران صادر شده که در وزارت ارشاد و سایر وزارت ها اعتبار دارد.

امرایی ادامه داد: از زمان تاسیس سرای روزنامه‌نگاران در کشور بیش از ۱۴۷ کارگاه و نشست در سراسر مراکز برگزار شده، که استان مرکزی در این عرصه با ۳۲ کارگاه آموزشی در یک سال یکی از استان های پیشرو بوده است.

وی با تاکید بر اینکه استان مرکزی نگاهی مثبت و پیشرو به مطبوعات دارد که شاخصه مهمی بشمار می آید تاکید کرد: استان مرکزی پس از اولین دوره ، دومین دوره جشنواره فصلی مطبوعات را با موفقیت و زودتر از سایر استان ها برگزار کرد.

مدیر سرای روزنامه نگاران استان مرکزی نیز در این مراسم گفت: دومین جشنواره فصلی مطبوعات استان مرکزی در هفت بخش سرمقاله و یادداشت، سرمقاله، تیتر، مصاحبه، گزارش، عکس و صفحه آرایی برگزار شد که در هر بخش سه نفر شایسته تقدیر و سه نفر بعنوان نفرات برتر انتخاب شدند.

آرزو حیدری افزود: سرای روزنامه نگاران استان مرکزی اول اسفند ۹۱ با دک ضرورت کیفی سازی و پژوهش و ارتقا سطح کیفی مطبوعات استان تاسیس که در این ۱۲ ماه حرکت رو به رشد و پرشتابی داشته است.

وی ادامه داد: تاکنون ۱۵ کارگاه تخصصی در زمینه سردبیری، اصول مقدماتی خبر، صفحه آرایی، اخلاق حرفه ای، ویراستاری، رسانه و پدافند غیر عامل ، گزارش نویسی و… با حضور اساتید برجسته کشور برگزار شد.

حیدری گفت: تا پایان سال سه کارگاه ورزش نگاری، رسانه و ارتقا فرهنگ ترافیک وترویج فرهنگ عمومی و حفاظت محیط زیست برگزار خواهد شد.

در بخش های مختلف برگزیدگان به شرح ذیل اعلام شدند.

بخش مقاله: علی اسکندی از هفته نامه سماع قلم، انسیه بغدادی از روزنامه نوید، امیر نجما از هفته نامه وقایع استان شایسته تقدیر شناخته شدند و در این بخش محمد حسن آرامش از ماهنامه طه تفرش سوم، فاطمه کریمی از هفته نامه نسیم دوم و منصور حیدری از روزنامه اطلاعات اول شدند.

بخش سرمقاله و یادداشت: امیرحسین مصلی از هفته نامه ماهک، غلامحسین عبداللهی از هفته نامه آوای خمین، مژگان مشیری مقدم از هفته نامه نسیم شایسته تقدیر و در این بخش نسرین محمدی از هفته نامه عطریاس سوم، محمود جودکی از هفته نامه سماع قلم دوم و نصیر عالیخانی از هفته نامه سماع قلم اول شدند.

بخش مصاحبه: محمدباقر شهبازی از هفته نامه آواز محلات، میثم مهرافشان از هفته نامه ماهک، زهرا قمی از هقته نامه سماع قلم شایسته تقدیر و در این بخش اعظم عباسی از هفته نامه امید استان سوم، محمد امیری از روزنامه اطلاعات دوم و نورآفاق یوسفی از هفته نامه وقایع استان رتبه اول را بدست آوردند.

بخش تیتر: علی اسکندری از روزنامه همشهری، منصوره سادات میرآقاجانی از هفته نامه سماع قلم و محمد جواد آرامش از ماهنامه طه تفرش شایسته تقدیر و در این بخش نصیر عالیخانی از هفته نامه سماع قلم سوم، سمیه انصاری فر از هفته نامه سماع قلم دوم و الهام معروفی از هفته نامه سماع قلم اول شدند.

بخش گزارش خبری: علی اسکندی از روزنامه همشهری، زهره صادقی از هفته نامه عطریاس و نسرین محمدی از هفته نامه عطریاس شایسته تقدیر و در این بخش عادله یوسفی راد از هفته نامه وقایع استان سوم، منصوره آقاجانی از هفته نامه سماع قلم دوم و علی عبدالله زاده از روزنامه همشهری مقام اول را بدست آوردند.

بخش گزارش تصویری و عکس : امیر قادری از روزنامه همشهری، مجید نوری از خبرگزاری ایسنا، خاطره نسائی از خبرگزاری ایسنا شایسته تقدیر و در این بخش محمد وروانی فراهانی از خبرگزاری مهر سوم، مهدی عظیم نژآد از روزنامه اطلاعات دوم و سید مهرداد شریفی از روزنامه همشهری اول شدند.

بخش صفحه آرایی: طیبه اصفهانی برای هفته نامه آرمان خواه، مبین جلیلی برای هفته نامه خبر خمین و پروانه کاووسی برای هفته نامه صبوح شایسته تقدیر شدند و عادله یوسفی راد مقام سوم برای طراحی هفته نامه وقایع استان، مینا اسکندری مقام دوم برای طراحی هفته نامه عطریاس و محمود جودکی مقام اول برای هفته نامه سماع قلم را بدست آوردند.

در این مراسم از پیشکسوتان عرصه مطبوعات استان سیدمحسن الحسینی و یدالله رحمتعلی تقدیر شد و نشان ویژه سرای روزنامه نگاران کشور به آن ها اهدا شد.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.