میرگلوبیات: استفاده از ظرفیت‌های پارلمانی کشورهای اسلامی جهت توانمندسازی زنان

به گزارش مرکزی دیلی، شهلا میرگلوبیات در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه مرکزی، همگرایی و همبستگی بانوان بین کشورهای اسلامی، ارتقای جایگاه زنان و استفاده از ظرفیت پارلمان‌ها به منظور کمک به بانوان در تمامی کشورها را از مهمترین اهداف تشکیل کمیته نمایندگان زنان مسلمان اتحادیه بین‌المجالس کشورهای اسلامی عنوان کرد.

 

وی با اشاره به جزئیات نشست این کمیته ادامه داد: با واگذاری ریاست کمیته نمایندگان زن مسلمان از کشور سودان به کشور ایران، بیانیه پیشنویس سند زنان مسلمان پس از بحث و بررسی به تصویب رسید.

 

وی اضافه کرد: در نشست کمیته نمایندگان زن مسلمان PUIC مسائل و دغدغه‌های زنان مسلمان، حقوق زنان، استفاده از ظرفیت‌های پارلمانی برای برطرف کردن مشکلات بانوان و توانمندسازی زنان مطرح و راهکارهایی نیز برای حمایت بیشتر از زنان و کودکان ارائه شد.

 

نماینده مردم ساوه و زرندیه تصریح کرد: در این سند به نحوه همکاری زنان مسلمان و راه‌های حمایت از حقوق کودکان و بانوان، توجه به مسائل زیست‌محیطی و ایجاد رفاه و امنیت در کشورهای اسلامی پرداخته شده است.

 

وی تعیین سیاست‌ها، برنامه‌ها و وضع قوانین مشترک در این اجلاس را از دیگر مواردی دانست که مورد بحث و بررسی قرار گرفت و افزود: بهترین قوانین تصویب شده در خصوص حمایت از زن، خانواده و کودکان مطابق با آیات قرآن کریم است که از سوی رؤسای این مجالس اسلامی مصوب و در کشورها اجرایی می‌شود.

 

میرگلوبیات با اشاره به برگزاری کمیته‌هایی با گروه‌های مختلف نمایندگان زن مجلس و کشورهای دیگر در این اجلاس اظهار کرد: در این کمیته‌ها با تبادل اطلاعات در خصوص مسائل بهداشت و درمان و محیط زیست، نتایج خوبی حاصل شد.

 

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.