بههره برداری از ۱۳ واحد مسکونی مددجویی در اراک

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از خبرگزاری تسنیم از اراک، محسن ولیئی در مراسم بهره‌برداری از ۱۳ واحد مسکونی ویژه مددجویان زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مرکزی در اراک با اشاره به اعتبار صرف شده در این پروژه اظهار کرد: برای ساخت این واحدها ۲ میلیارد و ۴۱۰ میلیون ریال از محل منابع کمیته امداد امام خمینی، هشت میلیارد و ۵۵۰ میلیون ریال از محل اعتبارات مقاوم‌سازی و ۱۰ میلیارد و ۴۴۰ میلیون ریال از محل کمک‌های خیرین هزینه شده است.

وی افزود: تامین مسکن مددجویان یکی از دغدغه‌های مهم مسئولان کمیته امداد امام خمینی به شمار می‌رود که خوشبختانه تاکنون با ساخت و واگذاری تعدادی از واحد‌های مسکونی بخشی از دغدغه‌های مسئولان در این زمینه از بین رفته است.

مدیرکل کمیته امداد مرکزی تصریح کرد: هدف کمیته امداد توانمندسازی افراد و جامعه در راستای حرکت به سمت مشارکت اجتماعی فعال از طریق افزایش شبکه‌های اجتماعی و حضور پررنگ اجتماعی افراد در شبکه‌ها است.

وی با اشاره به اهمیت ضرورت ساخت مسکن مددجویان گفت: اهمیت ضرورت ساخت مسکن مددجویان را بهره‌وری و کاهش هزینه مددجویان، آرامش و رفاه آنها، حفظ عزت و کرامت، خوداتکایی، توانمندسازی و کاهش فاصله طبقاتی این قشر از جامعه بر شمرد.

ولیئی افزود:اکنون با محور قرار دادن مساجد محله‏‌ها در امر شناسایی و کمک به نیازمندان، نقش پررنگ مساجد در این حوزه احیا می‌شود.

وی تصریح کرد: کمک، دستگیری و توجه به نیازمندان پس از ارتباط با خداوند در سیره عملی ائمه معصوم (ع) نیز بسیار زیاد دیده شده است.

مدیرکل کمیته امداد با اشاره ثمره کمک به نیازمندان گفت: بسیاری از تلاش‌ها برای کمک به فقرا، خالصانه و بدون اینکه کسی متوجه شود انجام می‌شود، اما خدای متعال این اقدامات را می‌بیند و در دفتر اعمال انسان درج می‌شود.

وی با اشاره به برخی از برنامه های کمیته در دهه فجر افزود: بهره‌برداری از ۵۳۰ پروژه اشتغالزایی، دیدار با ۳۶ خانواده بیماران سرطانی، ام‌اس و صعب‌العلاج در استان، اهدای یک‌‌هزار و ۲۰۰ وام کارگشایی به متقاضیان، پرداخت ۲۲۰ مورد جهیزیه از نمونه برنامه های کمیته امداد در دهه فجر است.

ولیئی تصریح کرد: برگزاری مسابقات ورزشی، مسابقات فرهنگی و کتابخوانی، سرکشی از خانواده‌های شهدا، برگزاری جشن انقلاب ویژه مددجویان کمیته امداد امام خمینی و بهزیستی بخشی از برنامه‌های این نهاد در دهه فجر است.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.