گام دیگری برای آشتی مردم اراک با سینما

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از ایرنا، اقدام نخست برای آشتی مردم ایران زمین از جمله از اراکی ها، در روز ملی سینما ( ۲۲ شهریور) با رایگان کردن بلیط سینما ها انجام شد و گام مهم دیگر در این زمینه در دهم بهمن ماه امسال و با حضور گسترده مردم در جشن ˈسلام سیمناˈ برداشته شد.

آثار ارائه شده در جشنواره بین المللی فیلم فجر، امسال برای نخستین بار به طور همزمان در اراک نیز بر روی پرده می رود و این مهم به عنوان گام دیگری، نوید روزهای گرمی برای سینما در زمستان سرد این شهر است.

نمایش آثار جشواره فیلم فجر در شهرستانها و ازجمله اراک ، این رویداد فرهنگی وهنری مهم را تاعمق سرزمین ایران گسترش داده و هنردوستان و علاقه مندان سینما در اقصی نقاط کشور را دلگرم و خشنود می سازد.

علاقه مندان به سینما در شهرستانها با تماشای آثار مورد علاقه خود از نقدهای این آثار که در رسانه ها درج می شود نیز بهره بیشتری می برند.

جمله ˈ هرچی امکاناته واسه تهرانی هاستˈ که سالهای قبل و هنگام برپایی جشنواره فیلم فجر در گفتگوهای علاقه مندان به سینما در اراک زیاد شنیده می شد، امسال جای خود را به بحث درباره فیلمهای اکران شده در سینما فرهنگ اراک داده است.

ˈعلیرضا رضا داد ˈ دبیر سی و دومین جشنواره فیلم فجر پیش از این، در گفت وگویی ، نمایش فیلم های جشنواره در مراکز استانها را، هدیه دولت تدبیر و امید به مردم ایران دانسته و گفته است: این مهم زمینه ساز تجهیز و ساخت سالن سینما در شهرستان ها خواهد بود و امید است روزی هیچ شهرستانی بدون سالن سینما نباشد.

وی افزوده است: کار تجهیز سالنهای سینما برای نمایش فیلم های جشنواره انجام شده و بین ۱۵تا ۲۰فیلم در هریک از استان ها نمایش داده می شود.

رییس انجمن سینمای جوان اراک نیز معتقد است: گسترش رویداد مهمی مثل جشنواره فیلم فجر در اقصی نقاط کشور زمینه آشتی مردم با سینما را بیش از بیش فراهم می کند.

ˈسعید عبدالحمیدی ˈ می گوید: نمایش آثارجشنواره فیلم فجر در شهرستانها از جمله اراک؛ موجب بهره مندی جوانان از این رویداد سینمایی شده و از رنج سفر آنان به تهران جلوگیری می کند.

وی می افزاید: تجهیز سالنهای سینما در شهرستانها به امکانات دیجیتالی پخش فیلم از دیگر نتایج مثبت نمایش فیلمهای جشنواره فجر در نقاط مختلف کشور که در این راستا اقدامات خوبی توسط سازمان سینمایی کشور انجام شده و در افزایش اشتیاق مردم به سینما موثر است.

وی گفت: امید می رود که با ادامه این روند، تمام شهرهای کشور دارای سالن سینما شده و امکان همزمان نمایش فیلم با تهران در آنها مهیا شود.

ˈلیلا جواهریˈ استاد ادبیات نمایشی در دانشگاه آزاد اسلامی اراک نیز گفت: سینما یک رسانه سازنده است که علاقه مندان زیادی دارد و نمایش آثار جشنواره فیلم فجر در شهرستانها و از جمله اراک در واقع اقدامی در راستای پاسخ به علاقه این افراد است.

وی گفت: با توجه به اینکه گروهی از علاقه مندان به سینما در انجمن سینمای اراک در حال فراگیری فنون مختلف سینما هستند، نمایش آثار جشنواره فیلم فجر راهکاری موثر برای عمق بخشیدن به آموزش این افراد است.

عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی اراک اضافه کرد: گسترش فعالیتهای سینمایی در این شهر با توجه به تعداد بالای جمعیت کارگری و دانشجویی نقش موثری در فرهنگ سازی و افزایش دانش سینمایی مردم دارد.

وی تمرکز زدایی را از دیگر مزایای نمایش فیلمهای جشنواره فجر در شهرستانها عنوان کرد و گفت: پیش از این جوانان علاقه مند با رنج بسیار برای تماشای فیلمهای فجر به تهران مسافرت می کردند و در مواردی حتی موفق به تهیه بلیط و تماشای فیلمها نیز نمی شدند.

«رحمت الله کرمی» مسوول اداره سمعی و بصری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی نیز گفت: جشنواره ها، عصاره فعالیتهای فرهنگی و هنری محسوب شده و گسترش این رویدادها نقش موثری در ارتقای فرهنگ سینمایی و تاثیر گذاری آنها بر آحاد مردم دارد.

وی افزود: نمایش آثار جشنواره فیلم فجر از شانزدهم بهمن جاری تا ۲۱ این ماه در اراک ادامه دارد و روزانه دو فیلم (هر یک دو سانس ) نمایش داده می شود.

وی گفت: به منظور ایجاد زیرساختهای لازم برای نمایش آثار جشنواره فیلم فجر، سینما فرهنگ اراک به همت سازمان سینمایی کشور و همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی به سامانه دیجیتالی مجهز شده است.

سی و دومین جشنواره بین المللی فیلم فجر همزمان با سی و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی از ۱۲ تا ۲۲ بهمن ۱۳۹۲ در تهران برگزار و برخی از آثار آن در مراکز استانهای کشور هم اکران می شود.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.