تاکید استاندار بر ضرورت به کارگیری نیروهای بومی در دستگاه‌های مرکزی

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از خبرگزاری تسنیم از اراک، محمد‌حسین مقیمی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از این پس به کارگیری نیرو در ارگان‌ها و نهادهای مختلف دولتی با اولویت نیروهای بومی بوده و اگر نیروی بومی متخصص در شهری وجود نداشت، جذب نیروهای غیر بومی از طریق مرجع خاص مورد ارزیابی قرار می گیرد.

وی افزود: به کارگیری نیروهای بومی موجب کاهش مشکل بیکاری جوانان استان شده و بخشی از مشکلات خانواده‌ها حل و فصل می‌شود که باید این مهم در دستور کار مدیران قرار گیرد.

استاندار مرکزی تصریح کرد: مدیران این استان باید علاوه بر تحقق اهداف برنامه سال‌های ۹۳ و ۹۴ بخشی از عقب‌ماندگی‌های سال‌های قبل را نیز جبران کنند.

مقیمی با اشاره به اینکه برنامه پنجم توسعه رو به پایان است گفت: استان مرکزی در سال‌های گذشته با عقب ‌ماندگی‌های زیادی درباره اجرائی شدن اهداف برنامه پنجم توسعه روبرو بوده و تمام مدیران باید تلاششان را دو چندان کنند تا علاوه بر تحقق اهداف برنامه سال‌های ۹۳ و ۹۴، بخشی از عقب ‌ماندگی‌های سال‌های گذشته نیز جبران شود.

وی افزود: طرح تهیه اسناد توسعه اشتغال و سرمایه‌گذاری استان مورد تصویب قرار گرفته اما این طرح نیازمند بازنگری است زیرا پایه آماری این سند براساس بودجه سال‌های ۸۷- ۸۸ بسته شده و با برنامه ها و اهداف امروز فاصله زیادی دارد.

استاندار مرکزی با انتقاد از عملکرد بانک‌ها در پرداخت تسهیلات قرض‌‌الحسنه گفت: سیستم بانکی در استان با مشکلات بسیاری مواجه است که مدیران بانک‌ باید نسبت به رفع این مشکلات اقدام کنند.

مقیمی تصریح کرد: عدم پرداخت تسهیلات ازدواج به جوانان مشکلات اقتصادی زیادی برای جوانان به وجود آورده که همه مدیران نسبت به آن مسئول هستند.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.