برگزاری اولین اجتماع حافظان کل قرآن استان مرکزی در اراک

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از خبرگزاری پانا، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی در جمع حافظان قرآن کریم گفت: پیرو منویات مقام معظم رهبری در خصوص تربیت بیش از ۱۰ میلیون حافظ قرآن، تاکنون در این راستا گام‌های مهمی برداشته شده است.

حجت الاسلام عباسیان افزود: در همین راستا طرح تربیت حافظان قرآن کریم از  دو سال گذشته در استان آغاز شده است و تاکنون ۱۰ هزار نفر در کلاس‌های حفظ آن شرکت کردند.

وی ادامه داد: حافظان باید به این نکته توجه داشته باشند که حفظ قرآن کریم مقدمه ای برای تدبر در مفاهیم والای آن است و تدبر و اندیشه در آیات را باید همیشه مدنظر قرار دهند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی خاطرنشان کرد: حافظان قرآن رسالت سنگینی بر دوش دارند و می توانند با گسترش فرهنگ قرآن و تشویق نوجوانان و جوانان برای انس با این کتاب آسمانی در تحقق منویات مقام معظم رهبری اثرگذار باشند.

حجت الاسلام عباسیان با بیان اینکه قرآن و آموزه‌‌های آن برای هدایت انسان نازل شده است، تصریح کرد: در حال حاضر تعداد حافظان قرآن کریم نسبت به گذشته افزایش چشمگیری دارد که این امر مرهون برکت انقلاب، امام راحل، مقام معظم رهبری و خون پاک شهداست.

گفتنی است قرائت قرآن، اجرای تواشیح، پرسش و پاسخ قرآنی، تجلیل از ۱۴۰ حافظ کل قرآن استان مرکزی و … از دیگر برنامه های این اجتماع بود.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.