سلیمی: اقداماتی غیرقانونی در برخی از معادن محلات در حال وقوع است

به گزارش مرکزی دیلی، حجت الاسلام علیرضا سلیمی در گفت و گو با خبرنگار پانا، در تشریح جزئیات شکایت خود از اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی به کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در برخی از معادن شهرستان محلات اقداماتی در حال رخ دادن است که قانونی نیست.

وی افزود: براساس مدارکی که در اختیار ماست اقداماتی برخلاف قانون در این معادن در حال وقوع است که باید ساماندهی شود و به مسیر خود بازگردد.

این نماینده مجلس تصریح کرد: یک سلسله تفاهم نامه در معادن انعقاد شده است که تاکنون به آنها عمل نشده است.

سلیمی بیان کرد: حال سوال ما از مسئولان استانی این است که چرا به این تفاهم نامه ها عمل نشده است.

وی با اشاره به برخی از موارد غیر قانونی رخ داده در معادن گفت: بعضی از معادن به افراد خاصی واگذار شده است و این درحالیست که این معادن متقاضیان زیادی دارد و می بایست از طریق مزایده و یا راه های دیگر در اختیار عموم مردم قرار می گرفت.

به گفته نماینده محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی به نظر می رسد عده ای در این بین به واسطه ارتباطاطی که داشته اند این معادن را از آن خود کرده اند.

سلیمی ادامه داد: به برخی از معدن کاران برگه های خروج داده شده و برخی از معادن هم بدون پرداخت حقوق دولتی بارگیری انجام می دهند که یکی از ایرادات مطرحه است.

وی در خصوص بحث شکایت خود از اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی نیز خاطر نشان ساخت: در این زمینه به مدیر کل مربوطه تذکر داده بودیم اما متاسفانه مشکل حل نشد و با توجه به تذکرات فراوانی که داده شد و اقدامی در این زمینه انجام نگرفت به کمیسون اصل ۹۰ شکایت کردیم تا بررسی های لازم انجام شود و پاسخ روشنی به افکار عمومی شهرستان و منطقه داده شود.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.