فرهنگ سازی محور برنامه های هفته هوای پاک در اراک است

به گزارش مرکزی دیلی، «امیر انصاری» روز سه شنبه در آستانه هفته هوای پاک ( ۲۹ دی ماه تا پنجم بهمن ماه) در گفت و گو با ایرنا افزود: کلانشهر اراک یکی از هشت کانون شناخته شده آلودگی هوای کشور است که در سال جاری ۹۸ روز با کیفیت ناسالم را در کارنامه خود دارد.

وی توضیح داد: روند رو به رشد آلاینده های هوای اراک با منشاء منابع متحرک، ریزگردها و فعالیت صنعتی نگرانیهای جدی ایجاد کرده بطوری که در ابتدای فعالیت دولت تدبیر و امید رییس سازمان محیط زیست کشور با حضور در اراک و تشکیل کارگروه ویژه آلودگی هوا ، کارویژه های خاصی را برای بهبود وضعیت حاد آلاینده های این شهر مصوب کرده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی بیان کرد: تلاش سازمان محیط زیست استان این است که در هفته هوای پاک شهر اراک میزبان خانم ابتکار باشد تا ضمن ارزیابی اقدامات صورت گرفته در خصوص مشکلات نیز تصمیم سازی شود.

انصاری اظهار کرد: یکی از برنامه های پیش بینی شده برای هفته هوای پاک در اراک، بهره برداری از خط گوگردزادیی از بنزین در پالایشگاه امام خمینی ( ره ) شازند است که کیفیت بنزین را ارتقا داده است.

وی تصریح کرد: یکی دیگر از برنامه های پیش بینی شده برای این ایام رونمایی نمادین از پوشش صددرصدی تمامی جایگاه های توزیع سوخت اراک با بنزین یورو چهار است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی گفت: برگزاری جشن هوای پاک در دره گردشگری گردوی اراک، سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه با موضوع آلودگی هوا، نواختن زنگ هوای پاک در مدارس اراک و برگزاری تور دوچرخه سواری از میدان شریعتی تا کوه کوهنورد از دیگر برنامه های پیش بینی شده این ایام است.

انصاری خاطرنشان کرد: یکی از برنامه های خاص این ایام برپایی نشست هم اندیشی قعالان زیست محیطی و دانشگاهی و راه اندازی اتاق فکر مدیریت الودگی هوا و همچنین برگزاری کارگروه جامع کاهش آلودگی هوای اراک است

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.