۶۰ درصد از جمعیت استان مرکزی تحت پوشش تامین اجتماعی هستند

به گزارش مرکزی دیلی، کیومرث طهماسبی در گفتگو با خبرنگار مهر، افزود: تا پایان آذرماه سالجاری، ۲۷۶ هزار و  ۶۲۰  نفر تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار گرفته اند که با احتساب افراد تبعی ، جمعیت تحت پوشش این سازمان در استان مرکزی بالغ بر ۸۵۰ هزار نفر می شود.

وی با اشاره به اینکه مستمری بگیران تامین اجتماعی استان، بالغ ۴۹ هزار و ۱۴۰ نفر هستند،  بیان داشت: از این تعداد، ۹ هزار و ۵۷ نفر بازنشسته مشاغل سخت و زیان آور ، ۴ هزار و ۷۱۵ نفر بازنشسته ماده ۱۰ نوسازی صنایع و مابقی نیز بازنشستگان عادی و بازمانده هستند.

طهماسبی پرداخت به موقع حق بیمه را یک تکلیف قانونی دانست و ادامه داد: در ۹ ماهه سال جاری، ۳۷۸ میلیارد و ۲۸۴ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان در قالب پرداخت تعهدات بلند مدت ( حقوق و مزایای مستمری بگیران ) و تعهدات کوتاه مدت ( غرامت دستمزد ایام بیماری و بارداری ، کمک هزینه ازدواج و کمک هزینه اروتز و پروتز ) به بیمه شدگان و مستمری گیران پرداخته شده است.

مدیرکل تامین اجتماعی استان مرکزی با بیان اینکه در حال حاضر اداره کل تامین اجتماعی استان مرکزی با دارا بودن،  ۱۱ شعبه در استان مرکزی به مخاطبان، خدمات رسانی می کند، خاطرنشان ساخت: عامل ۴ شعبه جدید دیگر نیز به زودی، در ایام یوم الله دهه فجر در شهرستانهای اراک ، ساوه ، کمیجان و خنداب به بهره برداری خواهد رسید.

این مقام مسئول اضافه کرد: علاوه بر شعب مذکور، در حال حاضر ۶ شعبه اقماری در سطح استان و ۳ کارگزاری در سطح کلان شهر اراک به ارایه خدمت به بیمه شدگان، مستمری بگیران و کارفرمایان مشغول می باشند.

طهماسبی در پایان گسترش خدمات الکترونیکی را از رویکرد جدید سازمان تامین اجتماعی دانست و عنوان کرد: در حال حاضر بسترهای لازم ارایه لیست حق بیمه به صورت اینترنتی در شعبه یک اراک فراهم شده است که از ابتدای بهمن ماه کارفرمایان می توانند برای ارایه لیست اینترنتی حق بیمه ماهانه پس از مراجعه به شعب و دریافت کد رهگیری لیست خود را به صورت غیر حضوری ارایه کنند.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.