معرفی برترین های رقابت انتخابی جودوی استان مرکزی

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از ایرنا ، در این رقابت های یک روزه که در مجموعه ورزشی شهدای پنجم مرداد اراک بر گزار شد، ۴۰ جودو کار در هشت وزن از شهرستان های اراک، ساوه، تفرش و محلات در قالب چهار تیم به مصاف هم رفتند.

در بخش انفرادی در وزن ۵۰ کیلوگرم، حسین فرامرزی و حمید رضا جاپلقی از اراک به ترتیب مقام های اول و دوم را به دست آوردند.

همچنین در وزن ۶۰ کیلوگرم، ابوالفضل محمودی و سیامک حسینی از اراک مقام م های اول و دوم و محمد رضا عباسی از اراک و علی مطلبی از ساوه مقام سه مشترک این وزن را کسب کردند.

در وزن ۶۴ کیلوگرم ، علیرضا حاتم آبادی از اراک و مهدی جانی از ساوه اول و دوم شدند و غفور اکبری و محمد شعبانی از اراک به طور مشترک بر سکوی سوم نشستند.

در وزن ۷۳ کیلوگرم، علیرضا عیوضی و سبحان عیاری از اراک به ترتیب مقام های اول و دوم و محمد ایمانی از ساوه و علی بیرقی از اراک مقام سوم مشترک این وزن را به دست آوردند.

مهدی نوری و یونس کارچانی از اراک مقام اول و دوم و جواد سوخته دل از اراک و حسین آقاخانی از ساوه مقام سوم مشترک وزن ۸۱ کیلوگرم را کسب کردند.

در وزن ۹۱ کیلوگرم ، محسن ابراهیمی و علی رفیعی از اراک مقام اول و دوم و جمال سلیمانی از اراک و رضا آقاخانی از ساوه سوم شدند.

پیمان نیکو طلعت، امیر محمد عزیر محمدی و مهدی میرزایی از اراک به ترتیب مقام های اول تا سوم را در وزن ۱۰۰ کیلوگرم به دست آوردند.

در وزن ۱۰۰+ کیلوگرم نیز محمد رضا گودرزی و علیرضا عمادیان از اراک به ترتیب مقام های اول و دوم را به دست آوردند.

داود رحیمی دبیر هیات جودوی استان مرکزی گفت: نفرات برتر این رقابت ها به مسابقات قهرمانی و انتخابی جودوی کشور که بیست و چهارم و بیست و پنجم اردیبهشت ماه سال جاری در تهران برگزار می شود، اعزام می شوند.

وی ادامه داد: علیرضا محرابیان و داود رحیمی از استان مرکزی به عنوان داور به این مسابقات اعزام می شوند.

هم اکنون حدود یکهزار ورزشکار زن و مرد به صورت سازماندهی شده زیر نظر هیات جودو استان مرکزی ورزش می کنند.

جودو از هنرهای رزمی ژاپن و به معنی درگیری نزدیک است.

حرکات این ورزش از جوجوتسو گرفته شده است.

این هنر در حقیقت نوعی دفاع شخصی خشن بود که با استقبال نیروهای نظامی و سپس سایر افراد در سراسر دنیا مواجه شد. گروهی عقیده دارند که اسرار آن توسط فردی به نام «چین چن پنی»در قرن ۱۷ از چین به ژاپن آورده شد.

جیگوروکانو بنیانگذار جودوی نوین است.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.