برگزاری همایش احیا ی زکات

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از ایرنا، آیت الله ˈ قربانعلی دری نجف آبادیˈ عصر چهارشنبه در همایش احیا ی زکات درسالن شهرداری شهر جدید مهاجران استان مرکزی افزود: زکات به عنوان یکی از فرایض و فروع دین، نقش بسیار مهمی در رشد اقتصادی کشور دارد، بنابراین ترویج فرهنگ این فرهنگ خداپسندانه گام مهمی در راستای محرومیت زدایی در جامعه است.

وی اظهار کرد: پرداخت زکات یک حکم الهی و از واجبات دینی ماست و می توان با پرداخت آن ، زمینه رشد اقتصادی و اجتماعی را در جامعه فراهم کرد.

امام جمعه اراک عنوان کرد: فضای فرهنگی ناشی از اجرای این فریضه الهی در جامعه تقویت بنیه اعتقادی را در بین آحاد مردم جامعه موجب می شود.

آیت الله دری نجف آبادی اضافه کرد: اسلام احکام بسیاری در حوزه اقتصادی دارد که با توجه به این احکام زمینه کاهش فقر در جامعه به وجود آمده و عدالت اجتماعی تحقق می یابد.

وی ادامه داد: در شرایط کنونی و وجود تحریم ها و شرایط نامناسب اقتصادی دولت، مسوولین باید اقشار پردرآمد و توانمند جامعه را در ادای فریضه ذکات ترغیب نمایند، تا از این طریق عدالت اجتماعی در جامعه حاکم شود.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: رسیدگی به احوالات افراد کم و بی بضاعت وظیفه شرعی تمام مسلمانان است، بنابراین همگان باید بدانند که کمک های مالی به افراد کم درآمد جامعه سعادت دنیا و آخرت را به همراه دارد.

وی یادآور شد: مردم جامعه ایران اسلامی باید در دستگیری از افراد بی بضاعت جامعه از پیشوایان مذهب مقدس تشیع به ویژه امام علی (ع) الگو گیری کنند.

در پایان این نشست از شوراهای زکات برتر نقاط مختلف استان مرکزی با اهدا لوح تجلیل شد.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.