مدیرکل دامپزشکی استان : رعایت مسائل بهداشتی باغ وحش اراک رضایت‌بخش است

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از خبرگزاری فارس از اراک، سید سعید حسینی صبح امروز در بازدید و در راستای بررسی از باغ وحش اراک اظهار داشت: خوشبختانه می‌توان گفت سرعت تغییر و تحول رعایت مسائل بهداشتی باغ وحش اراک در حال حاضر خوب، رضایت‌بخش و امیدوار کننده بوده و کارهای صورت گرفته در۷ الی ۸ ماه گذشته نشان دهنده به بار نشستن بسیاری از پیگیری‌های این اداره کل و توجه مدیریت جدید مجموعه به رعایت نکات زیست محیطی و بهداشتی است.

وی با تاکید بر اهمیت و نقش باغ‌های وحش در فرآیند حفاظت افزود: این مراکز در صورت رعایت اصول زیست محیطی و بهداشتی می‌توانند ضمن انجام فعالیت‌های تحقیقاتی، نگهداری و تکثیر گونه‌های منقرض شده در طبیعت و گونه‌های در خطر انقراض، با آموزش بازدیدکنندگان تاثیر مثبتی بر روی افکار عمومی در شناخت ارزش‌ها و حفاظت حیات وحش داشته باشند و باید این خصوصیت باغ وحش‌ها تقویت شود.

مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی با اشاره به اینکه گوشت و مرغ مورد تائید دامپزشکی و میوه‌های تازه و مناسب بخشی از غذای جانداران این مجموعه را تشکیل می‌دهد همچنین از سردخانه غذای حیوانات این باغ وحش نیز بازدید کرد.

مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی با مثبت ارزیابی کردن جمیع اقدامات انجام شده از مدیریت و پرسنل مجموعه باغ وحش اراک تقدیر کرد.

مسئول مجموعه باغ وحش اراک نیز با اشاره به اینکه در حال حاضر باغ وحش اراک از خدمات دامپزشکان مجرب استفاده می‌کند، به ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده در زمان تصدی مسئولیت خود تا به حال پرداخت.

وی با اشاره به اینکه در فضای نگهداری تعدادی از گونه‌های جانوری بر مبنای روش‌ها و استانداردهای جدید تغییراتی صورت گرفته، اظهار داشت: در راستای راه‌اندازی موزه حیات وحش در این مجموعه تمام تلاش خود را به کار می‌گیریم.

مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی به همراه سلمان‌نژاد رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان اراک و چند تن از مسئولان مربوطه طی بازدید چند ساعته از بخش‌ها و قسمت‌های مختلف باغ وحش اراک دیدن کرد.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.