کله پاچه عامل ۱۹ درصد سکته مردم اراک است

به گزارش مرکزی دیلی، دکتر «بابک عشرتی» روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: بر اساس نتایج یک مطالعه علمی روی ۱۵۰ بیمار سکته قلبی، مشخص شد که حداقل هر دو ماه یکبار کله پاچه مصرف کرده اند.

وی اضافه کرد: نتایج پرسشنامه های این مطالعه با داده های گروه هدف پژوهش برنامه قلب سالم اصفهان و اراک تطبیق شده و علت سنجی تاثیر خوردن کله پاچه با خطر سکته حاد قلبی تایید شده است.

وی یادآور شد: کله پاچه حاوی مقادیر بالایی از کلسترول و نوعی اسید امینه به نام «همو سیستین» است که از عوامل مهم ایجاد تصلب شرائین و افزایش ریسک نارسایی های قلبی و عروقی است.

رییس مرکز بهداشت استان مرکزی ادامه داد: بر اساس شاخص بار عوامل خطر بیماریها در استان مرکزی چاقی و بیماری قلبی و عروقی سه هزار و ۲۴۱ سال از عمر مفید مردم استان مرکزی را می گیرد و افزایش کلسترول در بیماری های قلبی نیز عامل از دست رفتن پنج هزار و ۲۱۹ سال از عمر مفید مردم این منطقه است.

دکتر عشرتی یادآور شد: تمایل مردم اراک به مصرف کله پاچه در رژیم غذایی عادت غلط تغذیه ای است و در سنین میانسالی و سالمندی خطر سکته های قلبی را به شدت تقویت می کند.

وی عنوان کرد: با مطالعه انجام شده مشخص شده سکته های حاد قلبی در شهرستان اراک در ارتباط معنادار با مصرف کله پاچه دو هزار و ۸۳۰ سال از عمر مفید مردم این منطقه را کم می کند که نیاز است در این خصوص با همکاری رسانه ها و نهادهای فرهنگی اصلاح رفتار صورت بگیرد.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.