فرماندار ساوه: ذخیره آب سد الغدیر در وضعیت هشدار است

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) – منطقه مرکزی، معاون استاندار و فرماندار ساوه در این جلسه گفت: در جلسه شورای تأمین شهرستان، درخصوص بحران آب شهرستان پیشنهادات و انتقاداتی مطرح و مقرر شد این جلسه تشکیل شود.

 

احمد آزاد افزود: به طور قطع با تدابیر، فعالیت‌ها و اقداماتی که انجام خواهیم داد، مانع رخداد بی‌آبی در شهرستان می‌شویم.

 

وی با اشاره به وجود مشکلات فرعی در شهرستان، اضافه کرد: با توجه به کاهش نزولات آسمانی، پایین آمدن سطح آب‌های زیرزمینی، افزایش مصرف و پایین آمدن مقدار آب موجود در سد، خریداری تعدادی چاه رزرو باید در اسرع وقت انجام شود.

 

فرماندار ساوه با بیان اینکه سال گذشته ۵.۵ میلیون مترمکعب آب پشت سد الغدیر ذخیره شده بود، ادامه داد: با توجه به میزان بارندگی که ۹۰ میلی‌لیتر بوده و نسبت به مقدار همیشگی که ۱۶۰ میلی‌لیتر است کاهش زیادی داشته لذا، مقدار آب پشت سد تا کنون به ۱.۶ میلیون مترمکعب رسیده که در وضعیت هشدار است.

 

وی اظهار کرد: در صورت عدم مدیریت صحیح و استفاده بهینه، آبی برای برای کشاورزان و شهروندان در سال جدید باقی نمی‌ماند.

 

آزاد از کشاورزان و شهروندان خواست تا با مدیریت صحیح مصرف در منازل و باغات، کاهش شست‌وشوهای غیرضروری مانند خودرو، قالی، حیاط، پیاده‌رو و … به مدیریت بحران آب کمک کنند.

 

وی توضیح داد: قالیشویی‌ها با حداقل آب و به صورت کاملا شرعی فرش و قالی و… را شستشو می‌کنند و در این وضعیت بحرانی صلاح نیست شهروندان با آب شرب اقدام به شست‌وشوی قالی در منزل کنند.

 

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.