حاکمیت پدیده مه دود فتوشیمایی هوای اراک را در شرایط هشدار قرار داد

به گزارش مرکزی دیلی، «امیر انصاری» در گفت و گو با ایرنا افزود: مه دو فتوشیمیایی پدیده ای اقلیمی است که از وارونگی هوا و اختلاط آن با گازهای آلاینده ایجاد می شود که به دلیل ایستایی و سکون هوا آلاینده ها تاثیرات شدیدتری برجای می گذراند.

ویاضافه کرد: براثر برخی فعالیتهای مخرب محیط زیست، ترکیبات سمی جدیدی به عناصر سازنده هوا افزوده می شود که منجر به تولید ابر گازی شکل زرد متمایل به قهوه ای در سطح شهرها می شود و آن را مه دود فتوشیمیایی می نامند.

وی اظهار کرد: بر اساس گزارش مرکز پایش آلودگی هوای اراک در ظهر روز پنج شنبه غلظت ذرات معلق کمتر از ۱۰ میکرون در هوای اراک ۹۴ میکروگرم در متر مکعب بوده که فراتر از استاندارد (۹۰ میکروگرم بر متر مکعب ) است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی خاطرنشان کرد: غلظت آلاینده دی اکسید گوگرد در هوای اراک در ظهر امروز نیز ۱۱۵واحد بوده درحالیکه شاخص استاندارد این آلاینده ۹۴ واحد است.

انصاری بیان کرد: میزان غلظت آلاینده دی اکسید گوکرد در ساعت شش و نیم بامداد امروز به صورت لحظه ای ۲۲۸ واحد بوده که بیش از دو برابر استاندارد است.

وی اظهار کرد: روز چهارشنبه به دلیل روند افزایشی آلودگی هوا در اراک، تمامی مدارس و دانشگاه های اراک تعطیل شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی بیان کرد: با توجه به اثرگذاری عمیق تر آلودگی هوا بر سلامت در شرایط استقرار پدیده مه دو فتوشیمیایی به بیماران قلبی و عروقی، افراد مبتلا به امراض تنفسی مزمن، سالمندان و کودکان توصیه می شود که در فضاهای پرتردد و باز شهری حضور نیابند و ورزشکاران نیز در حد امکان از انجام فعالیت های هوازی در محیط های شهری بپرهیزند.

انصاری اضافه کرد: بر اساس اعلام سازمان هواشناسی، حاکمیت پدیده مه دود فتو شیمیایی تا اواسط هفته آینده در اراک استمرار دارد و همکاری مردم در استفاده نکردن از خودروهای شخصی با توجه به سهم ۴۸ درصدی منابع متحرک در آلودگی هوای این شهر می تواند کمک موثری در کاهش پیامدهای آلایندگی باشد.

اراک یکی از هشت شهر آلوده کشور است که امسال ۹۵ روز آلوده را تجربه کرده و شاخص کیفیت هوای این شهر در ۹۲ روز از این ایام در شرایط هشدار و سه روز در شرایط اضطرار بوده است.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.