گشایش نمایشگاه “کرب و بلای حسینی تا کربلای خمینی” در اراک

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل ازخبرنگار مهر، مدیر کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی در این مراسم با گرامیداشت هفته بسیج گفت: فرهنگ بسیجی برگرفته از فرهنگ کربلا و عاشورا است که این فرهنگ باید هر چه بیشتر در جامعه اسلامی و در بین نسل جوان و نوجوان تبیین شود.

حجت الاسلام صفر قربانپور با اشاره به اینکه هدف قیام امام حسین(ع) و فلسفه قیام نهضت عاشورا حفظ دستاوردهای اسلامی بوده است، افزود: حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) جان خود و اهل بیتش را در این راه فدا کرد.

وی دفاع از ارزش ها دینی و اسلامی را وظیفه همگان دانست و گفت: رزمندگان اسلام نیز با این هدف در جبهه های حق علیه باطل حضور یافتند و ایران اسلامی را به پیروزی رساندند.

حجت الاسلام قربانپور بیان کرد: برپایی این نمایشگاه کاری ارزشمند است چرا که رشادت های رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس را در کنار از خود گذشتگی یاران باوفای سید و سالار شهیدان به نمایش در آورده و این خود راهی برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است.

شهردار کلان شهر اراک  نیزضمن گرمیداشت هفته بسیج گفت: نمایشگاه کرب و بلای حسینی تا کربلای خمینی به همت سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری اراک در سه بخش با به تصویر کشیدن واقعه کربلا، جنگ تحمیلی هشت سال دفاع مقدس و آموزه های دینی تشکیل شده است.

محمد ابراهیم عباسی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه ما هرچه داریم از امام حسین(ع) و واقعه کربلا است، شهرداری اراک برپایی نمایشگاه مذکور را در دستور کاری خود قرار داد.

وی با اشاره به اینکه نمایشگاه مذکور، یادآور رشادت ها و فداکاری اهل بیت در حفظ فریضه مهم امر به معروف و نهی از منکر وهمچنین زنده نگه داشتن اسلام است، خاطرنشان کرد: این نمایشگاه از تاریخ ۴ آذر تا ۲ دی ماه سال جاری آماده بازدید عموم شهروندان است.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد و گفت: امید است که شهروندان اراکی با حضور گرم و بیش از بیش خود در این نمایشگاه یاد و خاطره امام حسین (ع) و یاران با وفایش را زنده نگه دارند.

گفتنی است این نمایشگاه به همت سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری اراک در زمینی به مساحت ۳۰۰ متر مربع با بیش از ۲۵ غرفه دایر شده است.

این نمایشگاه تا اربعین حسینی دایر است و هر روز صبح و عصر با برگزاری برنامه های مختلف فرهنگی از جمله روایتگری واقعه عاشورا و جنگ تحمیلی میزبان عاشقان و دوستداران اهل بیت(ع) است.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.