سلیمی: مهمترین دستاورد مذاکرات ژنو عقب نشینی نکردن از حق غنی سازی است

به گزارش مرکزی دیلی، حجت الاسلامˈعلیرضا سلیمیˈ روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: دراین گفتمان ایران در توافق ژنو ثابت کرد دولت و ملت ایران برنامه هسته ای را محدود نخواهد کرد و صبر و مقاومت میوه شیرین حل مشکلات و بحران ها است.

وی اظهار داشت: ایران در این مذاکرات نمی توانست زیر بار توافقی برود که در آن حق غنی سازی اورانیوم به رسمیت شناخته نشود.

وی افزود: ما به عنوان قدرت برتر منطقه نتایج مثبتی از مذاکرات هسته ای در ژنو به دست آوردیم که برای همگان غیرقابل باور است.

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه، برخی کشورهای عربی، رژیم صهیونیستی و جمهوریخواهان امریکایی تلاش های فراوانی برای بی نتیجه کردن مذاکرات به عمل آوردند گفت: اما دیپلماسی قوی ایران و اراده جدی مذاکره کنندگان موضوع هسته ای را به رسمیت شناخت.

وی به تاثیرات مذاکرات ژنو و رفع بخشی از تحریم های اقتصادی اشاره کرد و افزود: تحریم های اعمال شده علیه ایران ضالمانه و آثار ناشی از آن متوجه آحاد مردم است.

سلیمی گفت: نتایج امیدوار کننده مذاکرات تنش زدایی در منطقه را کاهش و ثبیت وضعیت جهانی را فراهم خواهد کرد.

نماینده مردم محلات ودلیجان در مجلس شورای اسلامی موافقت ایران با شش قدرت جهانی را بسیار حائز اهمیت دانست و تاکید کرد: این توافق، نخستین توافق میان ایران و جامعه جهانی بر سر برنامه اتمی تهران در مذاکراتی است که حدود ۱۰ سال به طول انجامید.

سلیمی افزود: در این مذاکرات هر توافقی بدون پذیرش حق غنی سازی برای ما غیرقابل قبول بود.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.