سوگواره سراسری تعزیه استان مرکزی امسال برگزار نمی شود

به گزارش مرکزی دیلی، مهدی قاسمی با بیان این خبر به خبرنگار مهر گفت: استان مرکزی به دلیل پیشینه و توانمندی هنرمندان تعزیه خوانش جایگاه خاصی در تعزیه کشور دارد و تاکنون دو دوره سوگواره سراسری تعزیه در آن برگزار شده است.

وی ادامه داد: استان مرکزی به دنبال میزبانی سومین دوره سوگواره تعزیه در سالجاری بود و درخواست برگزاری آن و همچنین درخواست استقرار دبیرخانه دائمی سوگواره در اراک به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی داده شد که بعلت تغییر و تحولات در وزارتخانه بررسی آن به تاخیر افتاد.

قاسمی با بیان اینکه فرصت اجرای سوگواره برای سالجاری دیگر از دست رفته است، اظهار کرد: به امید خدا و باعزم جدی این سوگواره از سال آینده در اراک برگزار خواهد شد.

معاون فرهنگی ارشاد استان تعزیه را هنری اصیل و مذهبی در استان مرکزی دانست و اظهار کرد: قدمت تعزیه در استان مرکزی و اراک بسیار طولانی است و هنرمندان این استان در کشور بی نظیر هستند.

وی با اشاره برگزاری موفق تعزیه سیار در بازار اراک پس از ۳۲ سال در اراک گفت: این تعزیه یکی از سنت ها و ائین های عزاداری اراک در گذشته بوده است که تکرار و راه اندازی مجدد ان اتفاق مبارکی بود که به دنبال تداوم آن هستیم.

قاسمی در ادامه از برگزاری دومین سوگواره تعزیه در  شهرستان خمین بر داد و اضافه کرد: این سوگواره در نیمه دوم آذرماه در روستای محمدآباد خمین برگزار می شود و در آن همه گروه های تعزیه خوانی شهرستان های خمین و روستاهای تابعه حضور خواهند داشت.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.